Heb jij tutorial suggesties?

*** Vragen over Photoshop, zie forum beneden! ***
Heb je vragen, klachten en/of suggesties over de website of het forum van Photoshop-Tutorials, dan kan je hier terecht.
Plaats reactie
PST Robot
Robot
PSP ervaring: Expert

Heb jij tutorial suggesties?

Bericht door PST Robot » 17 apr 2009, 19:17

Heb jij tutorial suggesties??

Geef ze aan ons, dan kan het Photoshop-tutorials team gaan kijken of hier een tutorial over geschreven kan worden.
Ik ben een automatisch ingestelde gebruiker van het forum. Meld je vragen en suggesties hier, bug gevonden op het forum? Misbruik het niet maar meld het!

skydevil

PSP ervaring: Beginner

Re: Heb jij tutorial suggesties?

Bericht door skydevil » 17 apr 2009, 20:31

Ik zou wel graag eens een tutorial zien over fotomanipulatie, een beetje zoals helma ze maakt, dat zijn meestal hele mooie :D

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 20 apr 2009, 17:53

Ok, het probleem echter bij een fotomanipulatie is dat er erg veel tijd in gaat zitten. Ik zelf maak ook veel manipulaties en daar zit het em meer in de tijd dan in de moeilijke toepassingen die ik gebruik. Ik zal even kijken of er hier iets voor geschreven kan worden.

Bedankt alvast! :)
Afbeelding

sellywyn112

Bericht door sellywyn112 » 23 sep 2009, 16:36

Hallo, ik zou graag willen weten hoe ik mist boven wat kan maken. alvast heel erg bedankt :mrgreen:

Zatara

Bericht door Zatara » 15 feb 2010, 09:50

Of ik een suggestie heb voor tutorials.....? Zoals eerder aangegeven in mijn introductie weet ik absoluut nog helemaal nix van PS. Nou ben ik een redelijk ervaren AutoCAD gebruiker en ben sinds mijn start met ACAD daarom ook de nodige tutorials tegengekomen en bestudeerd.

De manier waarop tutorials gepresenteerd worden is ook van belang als het gaat om hoe snel iemand het oppakt. Het geschreven woord is de meest voorkomende en komt het vooral neer op de kwaliteiten van de schrijver, zeker als het wat complex wordt.

De wat elegantere manier is om animaties te maken van de handeling in PS om een bepaald resultaat te bereiken. Deze manier is voornamelijk visueel en dat werk ook heel goed bij mensen die niet gewend zijn om kennis uit een boek te leren. Het nadeel hiervan is dat je daarvoor weer een bepaald kunstje moet leren.....als je tutorials op deze manier wilt maken.

Deze manier van tutorials leren verdiend wat mij betreft de voorkeur omdat het eenvoudig en snel te bebrijpen is.

Zat.

Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Bericht door Walter » 15 feb 2010, 17:46

Met 'deze' in je laatste zin verwijs je naar de video tutorials?
Video en tekst heeft allebei zijn voordelen en nadelen. Wat beter is, daar is nog steeds discussie over.
Je kunt als beginnende photoshopper trouwens de categorie Basis ook eens doorlezen.

Zatara

Bericht door Zatara » 15 feb 2010, 22:39

Reactie naar aanleiding bericht van Walter

Wat denk je nou zelf wat ik met Deze bedoel?

En het is onderhand wel algemeen aanvaard dat leren met beeld materiaal makkelijker is dan door het met lezen te begrijpen......tenzij je er een iets onbegrijpbaars van maakt natuurlijk. Volgens mij is op internet wel ergens een proefschrift of onderzoek daarover te vinden. En met daarover bedoel ik een onderzoek naar visueel leren t.o.v met tekst... voor alle duidelijkheid.

Walter
Eigenaar

Bericht door Walter » 17 feb 2010, 00:55

Het is jouw keuze om daar gelijk bijdehand mee verder te gaan (: Ik vroeg het even voor de zekerheid, aangezien jouw bericht vol staat met grammatica en spellingsfouten, maar daar wilde ik eigenlijk niet op in gaan...

Een videa tutorial maken geeft het gelijk visueel wat inderdaad een groot voordeel is. Echter het in elkaar zetten ervan, wat precies getoond wordt en hoe het uitgelegd wordt etc, is een punt wat gemiddeld lastiger is dan wanneer turorials geschreven worden.

GekkeWouter

Bericht door GekkeWouter » 17 feb 2010, 15:27

Voordeel van geschreven tutorials (ervan uitgaande dat iedereen kan lezen) is dat je het even snel kunt nalezen, als je een klein stukje niet denkt te begrijpen. Dat is al lastiger bij een video, omdat de uitleg geschreven altijd duidelijker wordt dan als iemand door zijn eigen photoshop-werk heen praat. Ook kun je dingen niet verkeerd verstaan, en kun je dus eigenlijk maar weinig 'fout' doen als je precies doet wat de tutorial zegt. Ik zet hier fout tussen aanhalingstekens, omdat alles natuurlijk onder de noemer van eigen creativiteit kan gaan.

+ bij geschreven tutorials worden bijna altijd afbeeldingen geplaatst, om alles nog wat duidelijker te maken. Doen mensen dat niet, dan zie je vaak dat het niet de meest ervaren tutorial schrijvers zijn.

Gloomy
Erelid

Bericht door Gloomy » 17 feb 2010, 17:23

in tegenstelling is wel dat niet alle tutorial schrijvers duidelijk en boeiend schrijven.
daarnaast is het altijd nog visueel ondersteund, ( aangenomen dat de video op HD kwaliteit is opgenomen, of in iedergeval goed genoege resolutie om alles in detail te kunnen zien).
beide dingen hebben zo hun voordeel en nadeel...

het nadeel is dat als je iets als video tutorial maakt, je alles opnieuw moet maken, en dan wordt het nooit 2 keer hetzelfde.
bij een geschreven tutorial kan je tussenstappen van je proces gebruiken als ondersteuning, en daartoe de stappen beschrijven die je ondernomen hebt om tot dat resultaat te komen

Wilhelmien

Bericht door Wilhelmien » 30 jul 2013, 11:14

Goedemorgen, net voor het eerst deze website bezocht en de tutorial over druppels bekeken. Het valt me op dat de voorbeeldvensters allemaal in het engels zijn. Vraag me af warom dat niet gewoon nederlands kan zijn?

Walter
Eigenaar

Bericht door Walter » 03 mei 2015, 20:51

Dat is omdat de meesten ook in NL/BE toch de engelse versie gebruiken

Plaats reactie