Tutorial: forum(naam) signature + een paar tips

Archief van het Tutorials toevoegen forumdeel.
Forumregels
Dit forumdeel dient als archief, nieuwe discussies plaatsen en hierop reageren is niet mogelijk.
Gesloten
NilsCollection

PSP ervaring: Beginner

Tutorial: forum(naam) signature + een paar tips

Bericht door NilsCollection » 23 mei 2010, 00:45

Hi allemaal,

Dit is mijn eerste tutorial voor Photoshop dus het kan voorkomen dat ik hier en daar wat tussenstapjes vergeet of iets dergelijks: laat het me dan weten, zodat ik er de volgende keer op kan letten! :D
Goed, voor deze tutorial gebruik ik Photoshop CS5 Extended. Mijn bedoeling is om een signature te maken met bijpassende avatar wat past bij mijn passie voor auto's.

We beginnen met een achtergrond (en grootte) naar keuze. Ik heb hier gekozen voor een overgang van blauw naar wit, maar je kan ook één kleur nemen, of drie, of zes... dat ligt helemaal aan jou.
Afbeelding

Aangezien ik een 'autofreak' ben, wil ik graag een auto in mijn signature. Dit zorgt ook voor wat opvulling.
Afbeelding

Ook zet ik er een merklogo in. Dit wordt de eerste 'tip:' je kunt het lege gedeelte van de afbeelding nog opvullen met een licht transparante afbeelding, zodat je daar nog - leesbare - tekst overeen kunt zetten.
We plaatsen hiervoor eerst gewoon de afbeelding in de signature.
Afbeelding

Daarna klik je op de laag waar dat logo (of eender ander plaatje) zich bevindt en je brengt de dekking een paar procent omlaag. Zo kun je de tekst beter lezen als je die eroverheenzet.
Afbeelding

Dan is het tijd om de (forum)naam in de signature te zetten. Als je wilt, kun je in plaats daarvan ook een citaat zetten; dat is dus ook alweer helemaal aan jou.
Afbeelding

Met een 'natte spons' (te vinden bij het gummetje) maak ik de letters een beetje 'oud' omdat het anders wat saai wordt. Hiermee zal ik later ook het logo wat 'eroderen'. Alweer de hardheid wat bijstellen, rond 35% zit je altijd goed en kun je gaan eroderen.
Afbeelding

Als je de tekst wilt eroderen, zal er een dialoogvenster verschijnen wat vraagt of je de tekst wilt omzetten in pixels. Klik op 'OK' en gummen maar!
Afbeelding

Dan ziet zo het eindresultaat eruit, en moet ik nog een bijpassende avatar gaan maken.
Afbeelding

Daarvoor gebruik ik ook eenzelfde achtergrond (al verschilt de kleur een beetje), dezelfde auto en hetzelfde logo.
Afbeelding

Ziezo, je hebt nu een mooie signature en avatar!
Afbeelding
Afbeelding

Gesloten