Graffiti

Archief van het Tutorials toevoegen forumdeel.
Forumregels
Dit forumdeel dient als archief, nieuwe discussies plaatsen en hierop reageren is niet mogelijk.
Gesloten
Lacoste02

PSP ervaring: Beginner

Graffiti

Bericht door Lacoste02 » 13 apr 2009, 20:42

Hey! :D Ik heb een tutorial geschreven over hoe je graffiti maakt, er stond er al ene op photoshop-tutorials maar dat is alleen text, dit is "piece" style. 8)

:!: Voor deze tutorial heb je een speciaal graffiti font nodig. Deze is hier te downloaden. Je kan natuurlijk ook je eigen graffiti font gebruiken.

Ok, je begint met een nieuw document van 500x300 pixels. En een white background.

Nadat je dit gedaan heb pak je je graffiti font. Download link is boven te vinden. Je klikt op je layer, en voegt je tekst toe.
Afbeelding

Nu gaan we blenden. Rechtermuisknop op je text layer>Blending options.. Dit is het belangrijkste deel.
De instellingen zijn als volgt:

Selecteer de Drop Shadow Tool, kleur is zwart:
Afbeelding
Slecteer de Bevel And Emboss Tool, kleur is zwart, vergeet niet om de Gloss Contour te veranderen!
Afbeelding
Gradient Overlay. Kleuren op het plaatje, je kan ook andere gebruiken, het liefst 2 á 3.
Afbeelding
Nu een strokje. :)
Afbeelding

Ok, je tekst ziet er nu ongeveer zo uit:
Afbeelding

Nu gaan we druppeltjes maken. Pak je Brush Tool (b), selecteer een harde brush van ongeveer 9 pixels. Maak nu onder onder tekst wat golvende lijntjes. Ongeveer zo:
Afbeelding

Nu de achtergrond van de tekst. Moeilijk uit te leggen.. Check de outcome.. ;)
Ok voor deze stap heb je een aantal brushes nodig. Je hebt Splatter brushes nodig en een brush met ronde vlakken.
- De splatte brush is hier te downloaden
-Voor de ronde vlakken gebruik je gewoon een standaart ronde brush.

Je moet nu een nieuw layer aanmaken. Die sleep je helemaal naar onder, maar nog wel 1 boven de background.
Je pakt nu eerst een ronde brush. De grootte maakt niks uit. Als hij maar iets groter is dan de text zelf. Of de helft ervan. De kleur die je gaat nemen maakt hélemaal niks uit, wat straks gaan we hem toch blenden. ;)

Zet nu je eerste stip, en daarna nog een paar. Brush hem ongeveer helemaal rond. Pak nu ene wat kleinere brush, en brush wat in de open plekjes. Dit klinkt natuurlijk héél vaag. Dus heb ik een leuk plaatje gemaakt. Één plaatje zecht soms meer dan 1000 woorden. ;)

Afbeelding

Nu je dit hebt, gaan we de splatter brushes toevoegen. Selecteer er een, met een niet ál te groot formaat en maak kleine spettertjes, gewoon kleine onschuldige spettertjes om je rondjes heen zodat het verdruppels lijkt.. [xd][/xd]
Afbeelding

Nu gaan we dit lekker inblenden. :D
De instellingen zijn als volgt:
Drop Shadow..
Afbeelding
Satin,
Afbeelding
Gradien Overlay. Kleuren in het plaatje. :D
Afbeelding

Afbeelding
Poepoe... Zo nu is hij wel ongeveer klaar.. :D Dit is de basis, de volgende stappen kán je doen. ;)

-Je zou een lensflare kunnen doen. Aanrader. ;) Een tip is om dit als allerlaatste te doen, als je hem al hebt opgeslagen als .png. Dit, omdat je anders vaak problemen krijgt. Waneer je hem hebt opgeslagen als .psd en/of .png doe je: Filer>Render>Lens Flare. Het mooiste is om de 105mm Prime te doen, dit is een echte bling bling bling. :lol: Speel nu ene beetje met de brightness zodat'ie mooi belicht wordt.

-Je zou de achtergrond ding v.d tekst wat kunnen warpen zodat'ie smaller word. Je doet Edit>Transform>Warp. De bovenste streep doe je wat omlaag in het midden. Speel hier wat mee en je krijgt een mooi resultaat. ;)

Afbeelding

GekkeWouter

Re: Graffiti

Bericht door GekkeWouter » 13 apr 2009, 22:00

ziet er goed uit! t enige wat k minder vind is de achtergrond, maar dat kan iedereen weer anders doen.

goeie tut!

Lacoste02

Bericht door Lacoste02 » 14 apr 2009, 14:50

Bedankt.. :D

LILsmoke

Contacteer:

Bericht door LILsmoke » 15 apr 2009, 21:29

Vind hem leuk alleen die dropshadow vind ik overbodig is niet de werkelijkheid aangezien je op een muur ook geen shadow hebt als je iets spuit.
Afbeelding

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 17 apr 2009, 19:25

Netjes hoor, is inderdaad heel anders dan de tutorial die ik geschreven hebt. Maar het was ook niet mijn bedoeling om een 'piece' te maken, maar ging meer om de toepassing op een muur.

Kleuren en diepte komen mooi naar voren ;)

Groetjes
Afbeelding

Lacoste02

Bericht door Lacoste02 » 27 apr 2009, 10:59

LILsmoke schreef:Vind hem leuk alleen die dropshadow vind ik overbodig is niet de werkelijkheid aangezien je op een muur ook geen shadow hebt als je iets spuit.
Daar heb je gelijk in. Maar je kan het natuurlijk ook weg laten. ;)
Mittch schreef:Netjes hoor, is inderdaad heel anders dan de tutorial die ik geschreven hebt. Maar het was ook niet mijn bedoeling om een 'piece' te maken, maar ging meer om de toepassing op een muur.

Kleuren en diepte komen mooi naar voren ;)

Groetjes
Bedankt, dit effectje kan je natuurlijk ook toepassen op jouw menier, dat is ook wel gaaf. :P

albsky

Bericht door albsky » 04 mei 2009, 09:20

wow nice tutorial man ;)
Maar probeer wat meer met die achtergrond te doen zoals eerder gezegd, heel simpel;
Plant dit 'muurtje' van hout er voor, dan lijkt het net of het daar tegen aangeschreven is :D
http://shadowrunner27.deviantart.com/ar ... s-59411727
Afbeelding

Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Bericht door Walter » 06 mei 2009, 20:02

leuke tutorial :) Of de achtergrond anders moet is erg subjectief, maar dat kunnen de lezers natuurlijk zelf aanpassen, jij geeft ze een indruk/tips.

Ik kan hem op de website plaatsen als je dat goed vind (met je naam erbij), maar dan wil ik wel het e.e.a aanpassen. O.a. aan taalgebruik :)
Wat ik overigens soms mis, is een extra uitleg waarom je iets doet. Drop shadow is een effect dat min of meer voor zich spreekt, maar je gebruikt zoveel andere instellingen en effecten dat wat extra uitleg hierover (bijvoorbeeld satin?) de lezers veel zal helpen waardoor ze zelf beter met photoshop om kunnen gaan/begrijpen en zelf ook betere designs kunnen maken. Ik probeer juist zoveel mogelijk tuts te mijden in de vorm van "doe nu dit, neem dit over, doe dat en dan ben je klaar met het volgende resultaat" :p.
Maar probeer wat meer met die achtergrond te doen zoals eerder gezegd, heel simpel;
Plant dit 'muurtje' van hout er voor, dan lijkt het net of het daar tegen aangeschreven is :D
http://shadowrunner27.deviantart.com/ar ... s-59411727
Dan wordt het meer zoals de tutorial van Mittch die al op de site staat ;)

Lacoste02

Bericht door Lacoste02 » 25 mei 2009, 09:31

Sorry voor de superlate reactie! Men oude pc was gecrasht, daarom.. :oops: Ja natuurlijk mag je hem op de site zetten, lijkt me een grote eer. :D Ik kan, als je wilt, nog wat aanpassen qua uitleg enzovoorts.. Kijk maar. ;)

Mvg, Lacoste02..

Demonatox

Bericht door Demonatox » 29 mei 2009, 12:54

Heee Mede-overgkomen-DP'er, zoals ik op DP al heb gezegt ik dit een leuke en mooie tut, 9/10.

Lacoste02

Bericht door Lacoste02 » 31 mei 2009, 21:17

Haha thx, Demonatox. :D

Rect0r

Bericht door Rect0r » 04 jul 2009, 19:38

Nice tut.
Ik zocht al voor een graffiti text tut:D

T4S man!

webmasterbob

Bericht door webmasterbob » 21 dec 2010, 21:24

hé bedankt!
Mooi duidelijk en weer wat beter met de blendingoptions!
waarom staat deze niet op de site bij tutorials? zou voor velen veel handiger zijn.....

tnx!

supergtagamer

Bericht door supergtagamer » 29 mar 2011, 20:54

Leuk gemaakt ;)
goeie effecten.
Afbeelding

Gesloten