4 Tutorials

Archief van het Tutorials toevoegen forumdeel.
Forumregels
Dit forumdeel dient als archief, nieuwe discussies plaatsen en hierop reageren is niet mogelijk.
Gloomy
Erelid
PSP ervaring: Beginner

Re: 4 Tutorials

Bericht door Gloomy » 28 apr 2009, 23:01

blastwave simpelweg. die tutorials zijn nog niet eens voor beginners bedoelt
je let niet op de settings van je healing patch tool. daarnaast bij alle tutorials de tekst is inderdaad raar geschreven. veel spellingsfouten en type fouten en de outcome is idd niet geweldig.

daarnaast als je sigs zijn 5 minuten werk.
zit geen skill achter of iets dergelijks

je blend totaal niet je render in je sig en je gebruikt geen contrast verschillen of focus punten.
je gebruikt geen belichtings technieken en geen kleuren combo's simpelweg. je maakt een tutorials bedoelt voor beginner terwijl je sigs zelf ook nog van beginner niveau zijn. leer AUB eerst iets meer over signatures en iets achter signatures voordat je zo je signatures in de hemel loopt te prijzen.

bij voorbaat dank

PS er is niet iets als een prof photoshopper
reden: een prof is professional, professioneel, dus iemand die het doet als beroep. en ik kan nu al zeggen dat je niet kan afstuderen in het maken van signatures.
Laatst gewijzigd door Gloomy op 29 apr 2009, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.

GekkeWouter

Bericht door GekkeWouter » 28 apr 2009, 23:44

en dat zegt Gloomy, nickdekker, en Gloomy heeft veel respect verdiend met zijn kennis van photoshop. van mij wel in ieder geval. Gloomy weet altijd problemen van anderen op te lossen, dus hij weet echt wel wat van photoshop. en als jij zegt: ik werk al 3 jaar met photoshop en ben bijna prof. dan zijn er hier genoeg mensen (ik zou haast zeggen alle mensen die regelmatig posten) die meer ervaring hebben, en zichzelf nog beginner noemen. ik noem mezelf ook geen prof, ook al heb meer dan 4 jaar ervaring, en heb ik tijden gekend dat ik dagelijks van mensen uit mijn omgeving hoorde dat ik geld moet gaan verdienen met photoshop. en nog heb ik niet zo'n hoge eigendunk als jij, en die heb ik ook bij niemand hier gezien, zelfs niet bij bijvoorbeeld Niels van Doorn, die ongelooflijk mooie dingen heeft laten zien.

dit moest ik even kwijt, ik ben een beetje zat van nickdekker.

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 29 apr 2009, 16:11

Ok jongens genoeg stoere praatjes! Dit forum is er om elkaar te helpen, opbouwende kritiek te geven en er van te leren.

Als je niet kan omgaan met kritiek ben je hier niet op de goede plaats. Het mag dan in dit geval wel 4 tegen 1 zijn, maar toch hoor je jezelf in te houden en een professionele houding aan te nemen. Als je dit wederom weer niet kan zit je hier verkeerd.

Dus hierbij een laatste waarschuwing. Hou dit onderwerp degelijk, houd de reacties volwassen anders gaat dit onderwerp dicht.
En nick, kom niet aanzetten met dat je respect verdiend, dat kan dan zo zijn op andere fora of vrienden, hier bouw je je respect op met tips geven en ontvangen. Niet met stoere praat en onleesbare teksten! Voor jou dus zeker een laatste waarschuwing, anders ban ik je.
Afbeelding

Liss

Bericht door Liss » 03 mei 2009, 12:30

hee.
ik heb een vraag.

als ik die achtergrond een beetje heb aan gekloot..
en ik dan die render erin wil plakken zit er een witte achtergrond achter???

hoe krijg ik dat dan weg?

x.

Gloomy
Erelid

Bericht door Gloomy » 03 mei 2009, 12:38

is dat de witte achtergrond van de renedrzelf? anders moet je die eerst wegknippen.

nickdekker

Bericht door nickdekker » 03 mei 2009, 12:43

Ja

albsky

Bericht door albsky » 03 mei 2009, 16:11

Tutorials zijn beetje vaag, en de outcomes ook.
Probeer er meer aan te werken, daar worden ook de beginners waar je deze tutorials voor hebt geschreven ook beter van maar jij zelf ook.
De uiteindelijke sigs zijn niet echt 'je van het'.
Leer ook kritiek te slikken, daar wordt iedereen beter van en zal je door de tijd heen zien dat je minder kritisch commentaar krijgt en dat zal je wel blij maken.
Ik hoop dat 'dit kritiek' 'geaccepteerd' zal worden ;)
Afbeelding

Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Bericht door Walter » 06 mei 2009, 19:50

Een late reactie van mijn kant (was op vakantie :)). Ik vind het leuk dat je bij wilt dragen door het maken van tutorials maar ik ben het met de anderen eens dat ze niet voldoende zijn. De tutorials zoals wij deze op de website hebben zijn niet 'zomaar' tutorials. Er worden hier kwaliteit tutorials geschreven en daar doen we ons best voor. Zo'n tutorial is dus geschreven in goed nederlands (dat bij jou helaas (nog) niet aanwezig is), duidelijk uitgelegd en informatief (niet alleen stap 1 stap2 noemen en laten uitvoeren maar ook aangeven waarom iets gedaan wordt, etc), én met een duidelijke structuur.

Daarnaast maakt het totaal niet uit hoe lang je photoshopt of je daarmee een prof bent of niet. Maar dat is weer een heel ander verhaal. Respect met photoshop VERDIEN je hier zoals de grote bijdragen van o.a. Mittch, Gloomy en Gekke Wouter en BRENG je NIET. Ook geven wij hier elkaar kritische tips, waar je je voordeel mee kunt doen. Als je niet tegen kritiek/commentaar kunt, moet je ook geen tutorials schrijven.

Jij bent daarnaast nogal wispelturig met je verdediging zoals al gequote is.

Ik zou eerst aan bovenstaande punten werken, alvorens jezelf een pro te noemen. Overigens is goed met photoshop kunnen werken heel wat anders dan een goede tutorial schrijven, dat zie ik vaak genoeg op andere websites.

Rect0r

Bericht door Rect0r » 04 jul 2009, 19:48

Nickdekker

Als jij een pro was.
Dan was ik supah pro? o.O
Vind de outcome 4 x niks.

Gesloten