Juventus - Avatar Tutorial

Archief van het Tutorials toevoegen forumdeel.
Forumregels
Dit forumdeel dient als archief, nieuwe discussies plaatsen en hierop reageren is niet mogelijk.
Gesloten
Boush

PSP ervaring: Beginner
Contacteer:

Juventus - Avatar Tutorial

Bericht door Boush » 21 mei 2009, 22:33

Hallo,
Dit is dan mijn tweede icon tut. Vandaag gaan we onderstaande avatar maken, ik hoop HEEL veel outcomes te krijgen :D:
Afbeelding

Open een nieuw document, 100x100 px. Plak je stock in de avatar en duplicate (Cntrl+J) hem drie keer. Doe dan de volgende stappen:
-Onderste: Desturate (Cntrl+Shift+U) hem en zet de blend mode op Screen opacity 67%.
-1e duplicate: Filter > Blur > Gaussian Blur 3 px. Blend mode Overlay opacity 54%.
-2e duplicate: Blend mode Hardlight opacity 45%.
-Bovenste: Blend mode Linear Burn. Laat de opacity op 100% maar zet de Fill naar 73%.

Nieuwe layer en maak nu een witte softbrush 200 px midden in je avatar. Zet de blend mode op Soft Light opacity 81%.

Plak deze onderstaande texture. Blend mode Color Burn opacity 49% en de Fill op 67%.
Afbeelding

Plak nu onderstaande texture en zet de blend mode op Lighten en de opacity 61%.
Afbeelding

Plak onderstaande texture erin en zet de blend mode op Overlay hou hem gewoon op 100% maar de Fill zet je op 58%.
Afbeelding

Plak onderstaande texture zet de Blend Mode op Overlay en opacity 63%.
Afbeelding

Nieuwe layer en maak boven in je avatar een zwarte softbrush opacity zet je op 36% en de fill op 25%.

Plak onderstaande texture in je avatar en zet hem op Lighten 78%.
Afbeelding

Je kan nu ook nog een stroke doen als je wilt maar dat hoeft niet per se, zelf vind ik het mooier.
Wil je wel een border en wil je dezelfde als mij: Nieuwe layer, Cntrl+A, Edit > Stroke, 1 px, kleur is zwart, inside.

Nu is je avatar helemaal klaar!

Ik hoop dat je hem mooi vind en dat het een goede tut was waar je veel van hebt geleerd!

Plaats je outcomes aub!!!

GekkeWouter

Re: Juventus - Avatar Tutorial

Bericht door GekkeWouter » 22 mei 2009, 00:05

beetje jammer dat alle outcomes hetzelfde zullen zijn, en er geen variatie in zit, omdat het steeds eenzelfde texture wordt gebruikt. Maar wel cool dat je er tuts voor maakt :D

albsky

Re: Juventus - Avatar Tutorial

Bericht door albsky » 22 mei 2009, 09:22

Het geeft je een beetje een idee wat voor effecten je kan gebruiken om zoiets te produceren, misschien krijg je wel hetzelfde maar het kan je wel vooruit helpen ;)
leuke tutorial, kheb hem nog niet gebruikt maar ik zie nog wel even ;)
Afbeelding

Gesloten