Aankomende tutorials 2009 (of ooit)
Forumregels
Dit forumdeel dient als archief, nieuwe discussies plaatsen en hierop reageren is niet mogelijk.
Dit forumdeel dient als archief, nieuwe discussies plaatsen en hierop reageren is niet mogelijk.
-
- Erelid
- PSP ervaring: Beginner
- Contacteer:
Aankomende tutorials 2009 (of ooit)
Hallo allemaal,
Ik vermeld hier even dat ik bezig ben met het schrijven van enkele tutorials. Dit om jullie te informeren en te voorkomen dat iemand toevallig in deze tijd hetzelfde schrijft.
BOLD is klaar
• Foto kleuren ouderwets laten lijken. (Analoge fotografie / Lomo fotografie)
• Gebruik maken van Smart Filters en het aanpassen hiervan
• Gebruiken van het Vanishing Point filter
• Verschillende manieren om afmetingen te wijzigen
• Beeld in tekst plaatsen
• Afbeelding pixeleren
• Minotaur maken
• Oud boek vullen met eigen inhoud
• Ouderwets/beschadigt maken van foto
• Madurodam effect (in de maak)
• Scrapbook pagina maken
• Werken met snelmasker (selectie met brush)
• Reflectie toevoegen in glas/bril
• Simpele vuurvoetbal maken
• Buttons maken
• Prikbord textuur maken
Groetjes
Ik vermeld hier even dat ik bezig ben met het schrijven van enkele tutorials. Dit om jullie te informeren en te voorkomen dat iemand toevallig in deze tijd hetzelfde schrijft.
BOLD is klaar
• Foto kleuren ouderwets laten lijken. (Analoge fotografie / Lomo fotografie)
• Gebruik maken van Smart Filters en het aanpassen hiervan
• Gebruiken van het Vanishing Point filter
• Verschillende manieren om afmetingen te wijzigen
• Beeld in tekst plaatsen
• Afbeelding pixeleren
• Minotaur maken
• Oud boek vullen met eigen inhoud
• Ouderwets/beschadigt maken van foto
• Madurodam effect (in de maak)
• Scrapbook pagina maken
• Werken met snelmasker (selectie met brush)
• Reflectie toevoegen in glas/bril
• Simpele vuurvoetbal maken
• Buttons maken
• Prikbord textuur maken
Groetjes

- GekkeWouter
-
Re: Aankomende tutorials Juni
klinkt heel goed! ouderwetse foto-effecten doen het altijd goed.
-
- Eigenaar
- PSP ervaring: Gevorderd
Ey leuk weer zo'n lijstje 
1 is inderdaad altijd een goede, 2 is ook interessant voor mij want ik weet daar nog te weinig over (:, 3 is ook een handige die je vaak kunt gebruiken in PS designs. Top!

1 is inderdaad altijd een goede, 2 is ook interessant voor mij want ik weet daar nog te weinig over (:, 3 is ook een handige die je vaak kunt gebruiken in PS designs. Top!
-
- Erelid
- Contacteer:
Net een 'pixeleer' tutorial geschreven. Was minder werk dan de aankomende tutorials dus even tussendoor geschreven.
http://www.photoshop-tutorials.nl/Effec ... maken.html
Groetjes
http://www.photoshop-tutorials.nl/Effec ... maken.html
Groetjes

-
- Erelid
mickey mouse :3
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
Re: Aankomende tutorials Juni/Juli (of ooit)
Hallo !
Ik heb even het lijstje geupdate. Sommige moet ik eerst nog even gaan maken en verzinnen om ze goed te kunnen uitleggen.
Zoals 'Minotaur maken' en 'oud boek vullen', deze moet ik eerst zelf maken en kijken hoe ik hier een tutorial voor ga schrijven. De rest zal wel moeten lukken, moet ik alleen nog de tijd voor zien te vinden

Ik heb even het lijstje geupdate. Sommige moet ik eerst nog even gaan maken en verzinnen om ze goed te kunnen uitleggen.
Zoals 'Minotaur maken' en 'oud boek vullen', deze moet ik eerst zelf maken en kijken hoe ik hier een tutorial voor ga schrijven. De rest zal wel moeten lukken, moet ik alleen nog de tijd voor zien te vinden

-
-
Re: Aankomende tutorials 2009 (of ooit)
Eerst even een vraagje over de tutorials die nog komen. Komen die tutorials er nog ?
Maar nu eigenlijk mijn echt vraag/idee. Ik zie steeds meer tutorials waar je veel met adjusment layers werkt. Ik typ dan die instellingen over enzo, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nou precies in elkaar zit en ook vooral hoe het werkt met curves, want daar snap ik totaal niks van. Dus is het misschien geen idee om hier een tutorial van te maken ?

Maar nu eigenlijk mijn echt vraag/idee. Ik zie steeds meer tutorials waar je veel met adjusment layers werkt. Ik typ dan die instellingen over enzo, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nou precies in elkaar zit en ook vooral hoe het werkt met curves, want daar snap ik totaal niks van. Dus is het misschien geen idee om hier een tutorial van te maken ?

- GekkeWouter
-
Dat is inderdaad wel interessant, waarom doe je een curve of adjustment precies zo, en niet even anders. Dat mis ik bij wel meer tutorials dan alleen bij photoshop... Maar van het 'waarom' leer je uiteindelijk, niet van precies dingen overnemen.
-
-
Ja inderdaad, ik mis bij veel tutorials de uitleg. Ik denk dat wanneer je goede tut's maakt met een goede duidelijke uitleg en er vooral bij zet waarom, dat de kwaliteit heel erg vooruit gaat en dat er ook meer mensen komen kijken.
-
- Erelid
- Contacteer:
Bedankt jongens, ik zal er de volgende keer op letten. Ik heb het nu erg druk met mijn stage en met de opdracht voor mijn vervolgopleiding. Hopelijk kan ik ook een keer een gaatje vrijmaken voor nog een tutorial.

-
- Eigenaar
- PSP ervaring: Gevorderd
Er zitten zeker leuke dingen bij, dus als je tijd hebt... 
Maar je stage neemt inderdaad natuurlijk veel tijd in beslag, succes verder daarmee!

Maar je stage neemt inderdaad natuurlijk veel tijd in beslag, succes verder daarmee!