Voorwerpen spiegelen

Stel hier je vragen i.v.m Photoshop cs, cs 2, cs 3, cs 4, etc.

Help elkaar met het beantwoorden van vragen, dan heeft iedereen snel antwoord.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Voorwerpen spiegelen

Berichtdoor Appelmoes op wo dec 21, 2011 11:55

Het is me bekend hoe je een voorwerp gespiegeld kunt maken in Photoshop, maar meestal is het zo dat je dan precies een 'horizontale' spiegeling kunt maken. Ik zag nu echter deze afbeelding:

Afbeelding

en vroeg me af hoe je dit voor elkaar kunt krijgen. De onderste lijn van het filmrolletje loopt namelijk precies gelijk met de bovenste lijn van de spiegeling. Ik heb dit geprobeerd door te spiegelen zoals bij mij bekend was, maar krijg dit dan niet voor elkaar. Ik hoop dat er iemand hier is die me hierbij kan helpen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Appelmoes

Re: Voorwerpen spiegelen

Berichtdoor Gloomy op wo dec 21, 2011 14:43

aan de structuur te zien zou ik zeggen dat het spiegelen al gebeurd was voor het vervormen
Dus hebben ze eerst een filmrolletje gemaakt, die gevuld met foto's, vervolgens gespiegeld, en dan pas vervormd.
Gloomy

Berichtdoor Appelmoes op di jan 24, 2012 16:44

Kom er toch weer even op terug.

Ik heb deze foto van een koffiezetapparaat. Ik heb het apparaat gespiegeld, maar nu wil ik dat punt A vast komt te zitten aan punt B. En dat punt C vast komt te zitten aan punt D. In principe hetzelfde als hierboven. Met schuintrekken krijg ik het niet voor elkaar. Iemand een suggestie?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Appelmoes

Berichtdoor Soundwave op di jan 24, 2012 22:25

ctrl+t en dan op een hoekpunt gaan staan.
Dan kan je als het goed is roteren?
Soundwave

Berichtdoor Appelmoes op wo jan 25, 2012 16:50

Met CTRL+T kan ik wel de hoekpunten omhoogslepen, maar dat gaat het gehele beeld omhoog. Zoals je ziet moet de voorkant van de machine maar een paar pixels omhoog zodat ze elkaar raken, maar de achterkant van de machine moet een stuk hoger verplaatst worden. Met CTRL+T kan ik alleen maar een hoek omhoog slepen, dus (voor zover ik het zie) kan ik daarmee niet bereiken wat ik wil.
Appelmoes

Berichtdoor Gloomy op ma feb 06, 2012 09:21

het enige waar ik aan kan denken is om het pixelstreep voor pixelstreep de juiste aantal pixels omhoog te slepen, maar zoals ik al eerder zei, denk ik dat het eerst gespiegeld is, en daarna pas vervormt. Het is namelijk zoiets als dat je een lijn lepel buigt en vervolgens weer recht probeerd te buigen, dat ziet er noooooit mooi uit, hetzelfde in photoshop. Je moet eerst spiegelen, daarna pas vervormen.

Met het koffiezet apparaat zou ik dus ook niet weten hoe het moet. want dan probeer je iets wat recht is krom te maken.
Gloomy

Keer terug naar Photoshop - Support