Vorm tekenen

Stel hier je vragen i.v.m Photoshop cs, cs 2, cs 3, cs 4, etc.

Help elkaar met het beantwoorden van vragen, dan heeft iedereen snel antwoord.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Vorm tekenen

Berichtdoor gwbonline op vr jan 13, 2012 08:13

Voor de voorkant van een boekje wil ik bovenaan een bepaalde vorm creëren die over de onderliggende foto komt te staan. In de vorm komt dan de titel van het boekje. Nu is de tekst geen probleem, maar ik krijg het niet voor elkaar om de vorm te tekenen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe? Ik heb al verschillende opties geprobeerd, onder andere het pengereedschap. Hieronder een ruwe tekening van wat ik bedoel. De paarse lijnen vormen de vorm, de grijze een slagschaduw. Een rechthoek en een cirkel los van elkaar lukt wel, maar deze twee combineren samen met de slagschaduw is wat moeilijker.

Ik gebruik Photoshop CS5.

Afbeelding:

http://www.willembosma.nl/voorbeeld.jpg

Voor de moderator van dit forum: het publiceren van een nieuw of gewijzigd bericht levert een foutmelding op:

Code: Selecteer alles
Parse error: syntax error, unexpected '<' in /home/deb8381/domains/photoshop-tutorials.nl/public_html/forum/includes/utf/data/search_indexer_0.php on line 1

Hoewel het niet zo lijkt, worden de berichten dan nog wel gepubliceerd...

gwbonline

Re: Vorm tekenen

Berichtdoor Gloomy op vr jan 13, 2012 16:26

Ik zou inderdaad ook denken:

trek een rechthoek met de marquee selection tool ( gewone vierkante selecties)
vervolgens pak je de leiptical selection tool ( om cirkels en ovalen te sellecteren) hou je alt in en selecteer welk deel van de huidige selectie weg moet.

Vervolgens vul je het geheel op een nieuwe laag en gebruik je de layer styles om de slagschaduw te creëren. maar dit werkt niet omdat...?

PS van deze fout zijn we ons bewust. Het forum bevat meerdere fouten, we zijn nog bezig met een nieuwe website.
Gloomy

Keer terug naar Photoshop - Support