Witte achtergrond niet te verwijderen?

Stel hier je vragen i.v.m Photoshop cs, cs 2, cs 3, cs 4, etc.

Help elkaar met het beantwoorden van vragen, dan heeft iedereen snel antwoord.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

Witte achtergrond niet te verwijderen?

Berichtdoor Interceptor op wo dec 07, 2011 21:09

Beste mensen,

Ik zal mezelf even kort voorstellen; hoi, ik ben André en nieuw met photoshop.
Een grotere nOOb kan je je niet voorstellen en ik ben nu al een paar avonden bezig met het programma; ik kom er niet uit......

Voor mijn opleiding moet ik wat maken, er moet een plaatje in maar die heeft een witte achtergrond......die krijg ik niet weg; wat ik ook doe of probeer!
Ik heb het internet bijna compleet gelezen; er zijn zat tutorials, zelfs filmpjes, maar niets lijkt bij mij te gaan zoals daarop.

Ik gebruik een macbook en heb CS 5 (extended) en ik moet volgens de geleerden dan ctrl-a, ctrl-I, ctrl-v en nog wat doen; ik heb alle mogelijke zaken gedaan, maar soms kan ik zelfs het plaatje waar het om gaat niet eens meer selecteren.

Zou iemand mij in lekentaal uit kunnen leggen hoe ik dit moet doen? Ik snap er echt helemaal niets van; layers, selectie, blabla......

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Interceptor

Re: Witte achtergrond niet te verwijderen?

Berichtdoor Gloomy op do dec 08, 2011 09:56

haha
hey andré

Je kan je photoshop het beste als volgt voor stellen.
Een layer is een stuk doorzichtig glas waarover je heen schilderd met verschillende kleuren.
Je kan die kleuren helemaal dekkend maken, of juist niet: in het ene geval kan je nog door de kleur de ruit erachter zien, en bij de andere niet.

Een laag is dus een beschilderd stuk glas. En heel veel beschilderde glazen boven op elkaar is dus een afbeelding.
De hoeveelheid glazen hangt af van hoeveel jij er nodig hebt om te krijgen wat je wilt.

nu over het uitknippen.