www.dylandamsma.com

Post hier jouw ontworpen creaties met Photoshop. Maak een post voor elk design apart, hierop kunnen andere leden dan reageren en feedback geven.
Hier Banners, headers, websites, achtergronden, etc.

Moderators: Gloomy, Walter, Mittch

www.dylandamsma.com

Berichtdoor Reakon op za nov 08, 2008 18:32

Hellowa!

Ik ben dus bezig met mijn site, .. heb het nu in CSS codes staan en de basis is gelegt,
maar nu wil ik graag tips/ commentaar op mijn website.
je kunt de voorderingen volgen op http://www.dylandamsma.com/

Ook zou ik het leuk vinden als iemand me miss een beetje kan helpen met PHP, Databases. Als iemand hier goed in is.
Want wil rate scripts gaan maken op me site. Maar ok, al teveel vermeldt, de rest zie je wel ^_^

,Thanks

Afbeelding
Afbeelding
Reakon

Re: www.dylandamsma.com

Berichtdoor Gloomy op za nov 08, 2008 20:57

neetjes neetjes!!! erg mooi :D bravo ^^
Gloomy

Berichtdoor Mittch op za nov 08, 2008 21:25

Haha toevallig, die van mij staat ook een paar dagen online, maar twas een heel probleem om alles gecentreerd te krijgen. Nu centreert hij al mijn Div's (werk nogal veel met divs') En bij mn homepage kon het nog wel, maar bij personal work centreert hij alle tekst en dat wil ik niet.. Maarja voor de geen die het snappen, kan je even in mn broncode kijken.

mittchmaree(dot)nl

Ontopic:
Vond je andere design wat mooier als deze die je nu gebruikt. Deze heeft een ander logo, en de blur over de afbeeldingen vind ik ook nooit zo spannend. Voor de rest, wel een vette sfeer :)

groetjes
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Reakon op zo nov 09, 2008 10:01

Zet aan het begin van je div:
<div style="width: 1024px; margin: 0 auto">

en dan helemaal onderaan net voor je </body> tag.
</div>

------------

Width moet je even instellen naar de breedte van je pagina, met deze methode staat in elke brower en resolitie in het midden, simpel hea :P.
Afbeelding
Afbeelding
Reakon

Berichtdoor Mittch op ma nov 10, 2008 10:08

Geprobeerd, werkt ook al niet, ik heb echt elke manier die er maar bestaat om het te centreren getest... Ik denk dat de rest van mn Div's gewoon heel slecht gecodeerd zijn :P
Ik werk ook voornamelijk met 'Design' in dreamweaver en sleep dan alles waar ik het wil, maar dan wordt het allemaal 'position : absolute' ..

Ik begin wel helemaal opnieuw en probeer iets met tabellen ofzo..

Groetjes
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Walter op ma nov 10, 2008 13:32

Nu centreert hij al mijn Div's (werk nogal veel met divs') En bij mn homepage kon het nog wel, maar bij personal work centreert hij alle tekst en dat wil ik niet.. Maarja voor de geen die het snappen, kan je even in mn broncode kijken.

niet met tabellen gaan werken, houd css ;) Veel handiger en overzichtelijker

ik begrijp je niet helemaal, want op de personal work pagina staat alles links? Overigens is je broncode echt een zooitje :P heeft dreamweaver dat zo gemaakt? Ik codeer het altijd zelf, maar ik dacht dat die alles ook in een externe sheet kon zetten?

Je moet de div een id (één ervan) of class (meerdere ervan mogelijk) meegeven, en zoveel mogelijk in een externe style sheet de eigenschappen opgeven, dus niet direct bij div style=
Je kunt bijvoorbeeld zeggen
Code: Selecteer alles
<div id="container">
hier de hele site
   <div id="personal_work">
   hier persoonlijke werk
   </div>
</div

werk dus ook met die tabjes > die inspringingen. Is handig, houd je een overzichtelijke code.

in een externe stylesheet, style.css ofzo, kan je dan het volgende zetten (neem dus wel een correcte link hiernaar op in de head van je html/php pagina):
#container {
width: 950px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}

#personal_work {
text-align: center;
}
Walter
Site Admin

Berichtdoor Mittch op ma nov 10, 2008 17:33

Ja daarom, ik codeer niets zelf. Ik sleep een div en plak daar een afbeelding in, en dreamweaver doet de rest.. Maarja hoe.. :S

Ik ga binnenkort als ik weer eens zin heb wel helemaal opnieuw beginnen. En neem ik even de tijd voor het CSS ;)

Groetjes en alvast bedankt
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Mittch op ma nov 10, 2008 17:37

Code: Selecteer alles
<script type="text/javascript">
<!--
function MM_swapImgRestore() { //v3.0
  var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}
function MM_preloadImages() { //v3.0
  var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
    var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
    if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}

function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function MM_swapImage() { //v3.0
  var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
   if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
//-->
</script>

wat is dit eigenlijk? staat echt veel in mn code waar ik niets vanaf weet :P :O
Afbeelding
Mittch

Berichtdoor Walter op ma nov 10, 2008 19:55

wat is dit eigenlijk? staat echt veel in mn code waar ik niets vanaf weet :P :O

Daarom codeer ik liever zelf ;)

Lijkt erop dat dat te maken heeft met je achtergrond of een mouse over afbeelding die als preload image geladen moet worden. Maar ben geen javascript fan :P
Walter
Site Admin

Keer terug naar Algemeen Showroom + Feedback