Ronde 1 Uitslag + Feedback

Het nieuwjaarstoernooi van Photoshop-Tutorials.nl.
Prijzenpot twv 30 euro.
Gesloten
Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Ronde 1 Uitslag + Feedback

Bericht door Walter » 02 jan 2008, 22:14

Hieronder de designs van de deelnemers die iets ingeleverd hebben voor ronde 1. Helaas viel de opkomst wat tegen, maar 6 mensen hebben een design ingeleverd in plaats van de 8 die zich ingeschreven hadden.
Er is besloten van de 6 er 4 te kiezen die doorgaan naar de volgende ronde. In ronde 2 valt er 1 af, in ronde 3 weer 1 en dan blijven er 2 over voor de finale.
Rik, Michael en ik hebben de design beoordeeld. Op techniek, professionaliteit, aan opdracht gehouden, creativiteit en uitstraling. (Michael heeft wel een volgorde bepaalt, zijn feedback volgt later)

De designs op een rijtje:
lOvOl
Afbeelding

m00h?!
Afbeelding

shiftsix
Afbeelding

Dennis
Afbeelding

Dave
Afbeelding

Trung
Afbeelding

Walter
Lovol: De banner komt professioneel over. Goed dat je www weglaat, is niet nodig, neemt alleen overbodige ruimte in. Meerdere kerst items op een goede manier erin verwerkt. Ballen op voorgrond, kerstklok netjes ingeblend. En rechts een deel van groene kerstboom. Links zit ook iets groens, dit lijkt meer een plant dan een kerst achtige boom, jammer. Je hebt er een bevel and emboss op gezet lijkt het, waardoor de rand er mooier uitziet. Echter heeft dit ook als gevolg dat de banner er (nog) lager en platter uitziet. (vergelijk maar even met shiftsix en Dave). Dit heeft ook te maken met hoe die gemaakt is. Al met al mooie banner. Je laat goed de kerstkleuren rood en groen terugkomen. Dit is niet omdat ik het leuk vind, maar dat is waar mensen kerst mee associëren, dus dat is belangrijk wil je een goede banner hebben.

Mooh: Mijn eerste indruk is helaas meteen dat hij er erg simpel/amateuristisch uitziet. Je hebt de bedrijfsnaam erin verwerkt (waarom eigenlijk niet .com erachter?), maar niet goed naar mijn mening. Een naam of website moet duidelijk ogen, hier is het te lastig lezen. Er zijn wel leuke kerstplaatjes in verwerkt, maar dit bedrijf verkocht geen rendieren en slee, of een kerstman met zak ;). Zo is het meer een leuke banner voor een kerstsite.
(Viel me een beetje tegen eerlijk gezegd in vergelijking met de andere designs die ik van je gezien heb)

Shiftsix: Je banner ziet er opzich netjes uit. Lichte kleuren, goed kleurgebruik. Echter is hij veel te vol in het midden. Je hebt de bedrijfsnaam en de website en een slogan. Een slogan vind ik een creatief idee van je, en leuk bedacht, ook belangrijk bij een banner. Maar waarom niet Creative-Xmas.com als tekst met hoofdletters? Bedrijfsnaam zit er dan in. Helaas ook geen een artikel wat ze verkopen erin verwerkt. Waarom zou ik nu op die banner klikken als ik kerstspullen zoek? Ook niets met groen (kerst > groen) erin. Wel wit, en dat is wel mooi gedaan.
(Viel me een beetje tegen eerlijk gezegd in vergelijking met de andere designs die je ons liet zien in onze Showroom en op je deviantart)

Dennis: Jammer dat je weinig tijd had, en helaas ook een beetje te zien. Het idee is leuk, maar niet helemaal goed uitgewerkt. Ik moet teveel zoeken naar de bedrijfsnaam. Die staat er te klein in verwerkt. Hij is ook nog wit, dat valt weinig op omdat de hele afbeelding zo wit is. Bij een banner moet je toch echte de website of bedrijfsnaam kunnen zien. De randen van je afbeelding zijn wit, waarom zit er geen rand om je banner heen of iets dergelijks? Dan is het meer een banner en wordt het geheel duidelijker. Kerstmutsje creatief bedacht, leuk erin verwerkt. Alleen had je hem misschien iets kleiner moeten doen.
Je hebt rechts leuk een artikel erin verwerkt. Goede kleuren gekeuzen in combinatie met wit. Toch had ik liever minder wit en meer rood en groen gezien (kerst = rood + groen (+wit)).

Dave: Een mooie banner. Een 'speelse cadeau uitstraling', maar toch ook professioneel. Bedrijfsnaam goed erin met de website. Ook leuk kerstmutsje, goed dat je voor oranje kiest voor de muts ipv rood. Goed bal en boompje erin verwerkt. En ook goed bedacht om er een cadeau bij te doen, want dit bedrijf verkocht ook kerst artikelen / cadeaus. Nette banner.

Trung: Ook jammer dat jij er te laat aan gewerkt hebt. Een belangrijk ding bij banners / websites als het gaat om verkopen. Gebruik lichte kleuren. Dit staat meestal beter, en verkoopt / klikt beter. Je banner is trouwens te groot, namelijk 68 ipv 60 hoog, dat is jammer want dat was niet de opdracht. Creative Xmas met website goed erin verwerkt. Mutsje ook leuk, had hem liever iets groter gezien. Bovenin leuke tekst bedacht. Goed om zoiets als tekst/slogan erbij te doen. Had wel iets groter en korter gemogen. Teksten op banners moeten snel en duidelijk leesbaar zijn. Het lettertype past niet goed bij een kerstbanner. Algemene uitstraling een beetje apart. Links van Creative lijkt een boomstronk/stuk hout ofzo? En op achtergrond lijken een paar kerstlichten / ballen. Jammer dat er niet een paar artikelen in verwerkt zijn, die ze verkochten.

Rik
lovol : ik vind hem wel leuk en duidelijk maar van mij had er wel iets meer info erop mogen staan .. de kleuren zijn wel leuk .. ziet er redelijk profesioneel uit .

mooh?! : ik vind hem wel leuk maar ik ken je langer en weet dat je beter kan, de achtergrond vind ik niet zo heel leuk ook de gekozen plaatjes vind ik niet zo heel goed. verder is de tekst en opmaak wel leuk maar er had wat meer mogen staan.

Shift six: ik vind deze in profesioneel opzicht het er het beste uitzien, hij is duidelijk en informatief in design opzicht had hij van mij wel wat meer bij het kerstthema mogen passen maar het is wel duidelijk.

Dennis : ook bij jou is de opmaak en lettertype leuk gedaan maar had duidelijker mogen ( moeten ) zijn om als banner te functioneren. verder zijn de effecten en plaatjes wel goed gekozen vind ik.

Dave : Hij past goed bij het thema maar lijkt een beetje wazig en hij is vrij simpel .. verder vind ik hem er redelijk professioneel eruit zien .

Trung : Dit is niet iets wat ik snel zou gebruiken ik vind hem te donker om als kerstbanner te laten functioneren maar verder is hij wel duidelijk en staat er veel informatie op ..

Michael
lOvOl;
Mooie Banner, goed de kerstartikelen verwerk.
Je tekst opzich is niet fout maar je gradient erover vind ik nietech passen, ik vind het eigenlijk gewoon de foute.

m00h?!;
Oké, je wil het kerstthema eraan geven, maar ik vind het net iets te eentonig..
Ook ietsje te donker voor een kerstbanner..
Je tekst vind ik niet zo heel mooi.. Je had beter een ander lettertypegekozen.
Langs de andere kant zie je ook wel dat je het 3D-effect erin wou steken, dat is nietecht heel goed gelukt naar mijn mening maar oogt wel leuk

Shiftsix;
Ik vind je banner net iets te onduidelijk, er staat tekst op, oké maar geen afbeeldingen gebruikt..
Dit hoeft nietecht maar is toch wel duidelijker als het over kerstartikelen gaat hé ;).
Voor de rest heb je natuurlijk wel een mooi kleurengebruik en is oogt het nog wel mooi.

Dennis;
Het concept/idee is leuk bedacht, maar zoals Walter al zei, het feit dat je (te) weinig tijd had is er ook wel aan te zien.. Je tekst is nietecht duidelijk, om maar niet te zeggen dat hij bijna onleesbaar is.. wij weten nu waarover het gaat maar laat het aan iemand anders lezen en die persoon weet niet over wat het gaat, Je tekst had iets groter en duidelijker mogen zijn.
Voor de rest valt hij nog wel mee.. Niet te druk, goed kleurengebruik..
Maar je afbeelding is me ook nietecht duidelijk genoeg..

Dave;
Hij heeft toch echt wel het mooiste design neergezet hier, duidelijk (naar mijn mening toch), niet te druk, mooi kleurengebruik en proffesioneel hoewel het toch over cadeaus gaat.

Trung;
Oké, je maakt het duidelijk omdat je tekst opvalt, maar, ik vind je banner te donker en nietecht proffesioneel.. Hij oogt ook niet zo mooi..
Wat je wel leuk gedaan hebt is dat kerstmutsje..

Allemaal bedankt voor de inzendingen, en we hopen dat je wat (extra) ervaring opgedaan hebt met het maken van een banner, en wat kunt met de feedback.
Wij hebben besloten dat Mooh en Trung niet doorgaan naar de volgende ronde.

Gesloten