Vraag en discussie topic

Najaarstoernooi van Photoshop-Tutorials.nl!
Prijzenpot van 30 euro.
Gesloten
Dave

PSP ervaring: Beginner

Re: Vraag en discussie topic

Bericht door Dave » 28 okt 2008, 19:39

ben ondertussen al weer online. de verhuis ging redelijk rap
photoshop , illustrator

Gloomy
Erelid

Bericht door Gloomy » 31 okt 2008, 21:47

haha die dingen op het gezicht zijn niet bedoeld als tranen hoor :P
enkel als versiering :D

helma

Bericht door helma » 01 nov 2008, 08:08

Hallo (Walter)
De linkjes naar mijn gebruikte afbeeldingen(ronde 3) werken weer! Ik had met mijn stomme kop mijn Photobucket een beetje opgeruimd en die foto's eraf gegooid. Ik dacht dat ik die toch niet meer nodig had :oops: Maar ja,als ik ze daar afgooi dan zie je ze natuurlijk hier niet meer. Wat ontzettend stom van mij.
Groetjes helma

Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Bericht door Walter » 01 nov 2008, 15:05

hoi helma, geen probleem hoor, kan iedereen gebeuren. Anders moet je gewoon even een domeintje helmadesigns.nl ofzo aanvragen. Tegenwoordig heb je voor 20 euro per jaar al prima hosting en registratie, en dat is geen geld. Dan kan je gewoon je designs uploaden naar je eigen site, overzichtelijk (per categorie?) bij elkaar zetten, en worden ze nooit door iemand verwijderd ;)

Wat betreft de foto's:
- Even nieuwsgierig, op welke manier heb jij die berg 'uitgeknipt'?
- Dat watervalletje/stroompje had mooier gekund. Bijvoorbeeld door het onderaan (onderkant van het water, niet de berg) over te laten gaan in een soort stroompje wat van de berg, naar links dus, afloopt. En nog mooier, als dat stroompje een bocht maakt en uit zou komen bij de plek van de derde grote steen vanaf midden-voor! Het water zoals het nu is, is er iets teveel opgeplakt. Niet genoeg 3d/realistisch ivm de rest van de omgeving.
- nu blijkt dat de vrouw op de boomstam een foto is, en niet zelf erop gezet. Dan klopt het dus wel dat ik vond dat dit heel goed gedaan was :P. Maar ik blijf erbij dat je de onderrug/boomstam iets minder donker had moeten maken. De foto die je gebruikt hebt heeft al wel een schaduw, maar had deze dan iets minder donker meegenomen.
- bij die foto van je waterval zie je precies wat ik bedoel. Het komt ergens op uit, en het geheel lijkt realistischer. met diepte en beter.

helma

Bericht door helma » 01 nov 2008, 17:14

Walter schreef:hoi helma, geen probleem hoor, kan iedereen gebeuren. Anders moet je gewoon even een domeintje helmadesigns.nl ofzo aanvragen. Tegenwoordig heb je voor 20 euro per jaar al prima hosting en registratie, en dat is geen geld. Dan kan je gewoon je designs uploaden naar je eigen site, overzichtelijk (per categorie?) bij elkaar zetten, en worden ze nooit door iemand verwijderd ;)

Wat betreft de foto's:
- Even nieuwsgierig, op welke manier heb jij die berg 'uitgeknipt'?
- Dat watervalletje/stroompje had mooier gekund. Bijvoorbeeld door het onderaan (onderkant van het water, niet de berg) over te laten gaan in een soort stroompje wat van de berg, naar links dus, afloopt. En nog mooier, als dat stroompje een bocht maakt en uit zou komen bij de plek van de derde grote steen vanaf midden-voor! Het water zoals het nu is, is er iets teveel opgeplakt. Niet genoeg 3d/realistisch ivm de rest van de omgeving.
- nu blijkt dat de vrouw op de boomstam een foto is, en niet zelf erop gezet. Dan klopt het dus wel dat ik vond dat dit heel goed gedaan was :P. Maar ik blijf erbij dat je de onderrug/boomstam iets minder donker had moeten maken. De foto die je gebruikt hebt heeft al wel een schaduw, maar had deze dan iets minder donker meegenomen.
- bij die foto van je waterval zie je precies wat ik bedoel. Het komt ergens op uit, en het geheel lijkt realistischer. met diepte en beter.
Bedankt voor al je tips! Wat de waterval betref heb je wel gelijk. Het was de eerste keer dat ik een waterval gebruikte,maar ik begrijp nu wat je bedoeld. Ik ga het zeker nog eens gebruiken,maar dan op jou manier.
Verder over hoe ik die berg heb uitgeknipt. Ik heb eerst de lucht geplaatst en daarna de berg grofweg uitgesneden en erop geplaatst. Toen heb ik eigenlijk alleen met de gum de berg uitgewerkt. Ik gebruik dan verschillende hardheden en bovenaan de top van de berg heb ik de gum op een hele lage opacity gezet (ongeveer op 20),dan is het net of er een mist om de bergtop hangt. Vond je het trouwens wel netjes gedaan die berg,of juist niet?
Groetjes helma

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 01 nov 2008, 20:43

Hallo Helma,

Even kort over de berg, om in te springen op je laatste reactie naar walter toe :P :

Ik vind de berg wel mooi zo, zoals je zelf al aangeeft lijkt het op mist en dat versterkt hier zeker de sfeer in het beeld :)

Groetjes
Afbeelding

Walter
Eigenaar

Bericht door Walter » 02 nov 2008, 14:57

Tsjonge, type ik weer een reactie, druk ik perongeluk op het kruisje van het tabblad (switchte tussen je design en dit topic)... Goed:

Graag gedaan in ieder geval, ondanks dat we niet altijd evenveel tijd hebben, proberen we natuurlijk zo veel mogelijk te helpen met support en feedback.
De waterval: goed idee, je zou het gelijk kunnen gebruiken bij deze foto, kijken hoe dat wordt, ben wel benieuwd :)
De berg: het zit hem dan voornamelijk in die verschillende hardheden, de manier waarop je het nu hebt uitgeknipt en bewerkt. Het ziet er zeker goed uit hoor, daarom vroeg ik me even af hoe jij dit nu gedaan had. Ik vind het mooi gedaan, en zoals Mittch zegt, versterkt het zeker de sfeer van de hele foto. Een extra detail over die mist: bij een berg is het meestal zo dat de mist niet gelijkmatig overal omheen hangt. Er zit bijvoorbeeld geen complete wolk over de top, maar meer een soort omcirkeling van mist, waarbij het 'midden' (3d gezien) dus bij de top van de berg, vaak géén mist te zien is. Heb er zo snel even geen goed voorbeeld van, maar hier zie je het een beetje:
Afbeelding
De mist en nevel hangt er vaak omheen, ipv totaal eroverheen. Jij hebt natuurlijk een donkerdere foto, maar toch denk ik dat het realistischer zou ogen als je een beetje dat patroon terug kan laten komen. Dus meer eromheen, dan erop/over. En dus ook VOOR de berg kijken of je wat nevel kunt creëren. Waar nu dus niets zit. Dat maakt het geheel ook weer meer 3D.

Trouwens, vanaf de top van de berg naar rechts-beneden. Waarom heb je dat zo geblurred/vlak gemaakt? Ik denk dat het voor de berg beter was geweest om die afdaling scherper te houden, zoals op de originele foto. Wel met een mist erbij en zoals je de linkerkant bewerkt hebt, maar iets meer detail erin.

Succes!

helma

Bericht door helma » 03 nov 2008, 08:44

Waar blijft toch de feedback en uitslag van Rick :?: Afbeelding

Walter
Eigenaar

Bericht door Walter » 03 nov 2008, 13:01

Voor jou een vraag ... en voor mij ook :P

kennyvw

Contacteer:

Bericht door kennyvw » 03 nov 2008, 16:51

JAMMER 4des geëindigt....

khad beter gekund vond ik maarja .

het was enorm leuk om iedere week nog eens intensief te photoshoppen.

Ik doe volgend toernooi zeker nog een keertje mee.

Maar wat moet je doen om in de jury te mogen zitten of gaat dit aleen als je moderator bent ?

groeten,

kennyvw
Afbeelding

helma

Bericht door helma » 09 nov 2008, 15:29

Even een klein vraagje voor de finale. Mag je wel brushes gebruiken? Zoals bv. maan of takken van bomen?

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 10 nov 2008, 09:58

helma schreef:Even een klein vraagje voor de finale. Mag je wel brushes gebruiken? Zoals bv. maan of takken van bomen?
Nee sorry Helma, dit zijn te veel beelden van zichzelf. Het is juist een opgave om iets te maken met het gering aantal beelden dat je krijgt aangeleverd ;)
Groetjes
Afbeelding

helma

Bericht door helma » 10 nov 2008, 10:10

Mittch schreef:
helma schreef:Even een klein vraagje voor de finale. Mag je wel brushes gebruiken? Zoals bv. maan of takken van bomen?
Nee sorry Helma, dit zijn te veel beelden van zichzelf. Het is juist een opgave om iets te maken met het gering aantal beelden dat je krijgt aangeleverd ;)
Groetjes
Oké,het was maar een vraagje. Bedankt voor je antwoord :P
Groetjes Helma

Staywithxme__

Bericht door Staywithxme__ » 13 nov 2008, 21:56

Hey jongens,

Sorry maar ik haal het echt niet meer om mijn foto op tijd in te leveren
Ben vorige week heel druk bezig geweest met school en plotsklaps is mijn opa afgelopen zondag overleden
Heb dus o.a. vanalles moeten regelen enz, morgen de begravenis
Ik heb nog niks, dus kan ook niks inleveren!
Ik hoop dat jullie dit begrijpen en ik wens de andere twee heel veel succes! :)

Sorry :oops:

Groetjes, Nikki

helma

Bericht door helma » 14 nov 2008, 10:35

Staywithxme__ schreef:Hey jongens,

Sorry maar ik haal het echt niet meer om mijn foto op tijd in te leveren
Ben vorige week heel druk bezig geweest met school en plotsklaps is mijn opa afgelopen zondag overleden
Heb dus o.a. vanalles moeten regelen enz, morgen de begravenis
Ik heb nog niks, dus kan ook niks inleveren!
Ik hoop dat jullie dit begrijpen en ik wens de andere twee heel veel succes! :)

Sorry :oops:

Groetjes, Nikki
Hey Nikki
Wat erg van je opa! Heel veel sterkte!
Jammer dat je niks hebt kunnen maken voor de finale. Je was zover gekomen. Ik hoop dat je volgende keer weer meedoet.
Groetjes Helma

Gesloten