Ronde 1: Feedback & uitslag juryleden

Najaarstoernooi van Photoshop-Tutorials.nl!
Prijzenpot van 30 euro.
Gesloten
Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Ronde 1: Feedback & uitslag juryleden

Bericht door Walter » 05 okt 2008, 21:48

Hier kunnen de juryleden hun feedback en uitslag doorgeven.

Staywithxme__

PSP ervaring: Beginner

Re: Feedback & uitslag juryleden

Bericht door Staywithxme__ » 06 okt 2008, 09:05

Dus moeten jullie nu nog kijken wie er door morgen, terwijl de nieuwe ronde eigenlijk vandaag alweer van start moet gaan? :p
Of krijgen we dan ook weer 5 dagen de tijd? ;]

r.vers.e

Bericht door r.vers.e » 06 okt 2008, 09:08

Afbeelding
de effecten die je op de stock hebt toegepast zijn wel toepasselijk. ik ben geen fan van dubbele stocks. het is daardoor erg moeilijk om een focal te creeren, iets wat ik belangrijk vind dat 1 punt van een signature je aandacht trekt.
diepte die je hebt gemaakt d.m.v de 1e stock is wel goed gedaan maar het effect daarbij, het grunge gedeelte, had van mij wel meer bij het zelda thema mogen passen, zelfde geld voor de kleur, tekst is vrij groot zorgt dus voor nog een focal, lettertype en kleur wel goed gekozen

Afbeelding
opnieuw 2 stocks en dus 2 focals vind ik jammer 1 v/d 2 was beter geweest vind ik ook omdat je er niet veel mee doet. de effecten passen niet echt goed bij het thema, kleuren zijn opzich wel goed gekozen maar konden ook wat sterker. de tekst vind ik netjes gedaan, goede plek en grote lettertype had iets passender gemogen van mij

Afbeelding
goed 1 stock gekozen en dan vind ik het jammer dat je effecten erover heen gooit waardoor het weer afzwakt en omdat je de effecten niet over de tekst doet valt die meer op terwijl dat juist niet het mooie deel van de signature moet zijn, ook zwak je je focal af met de 2 plekken tekst
het lettertype ne de kleuren passen goed bij de signature, ook de effecten passen wel bij de game sfeer ze hadden miss iets detial mogen hebben en iets meer kleur hij springt er nu niet echt tussen uit.

Afbeelding
goed 1 focal alleen hij is wel erg groot waardoor hij de hele signature overneemt, de tekst had je beter weg kunnen laten past er niet bij en hij leid af, de kleuren en effecten zijn wel leuk gekozen ook de diepte is wel redelijk.

Afbeelding
Goed gekozen voor de stocks, ondanks dat je er meerdere hebt gebruikt past het perfect en heb je echt 1 focal, tekst is ook redelijk, had misschien nog wel iets beter in je signature verwerkt mogen worden, kleuren en effecten passen goed bij het thema.

Afbeelding
meerdere focals, de kleuren zijn wel leuk, en ook het effect is wel leuk gekozen, de achtergrond had misschien wat beter kunnen passen bij het thema, de tekst is vrij groot maar origineel verwerkt in het thema

Afbeelding
goed gekozen voor meerdere stocks, ook goed diepte ermee gemaakt de kleuren hadden wel wat feller mogen zijn het effect past goed , tekst is dan weer erg jammer, ook dat hij gewoon "erop geplakt is" kan hij beter weggelaten worden

Afbeelding

stocks zijn goed bij elkaar gekozen en redelijk verwerkt, de effecten over de stock heen zijn erg jammer, zonder dat was hij een stuk sterker geweest want nu valt hij niet heel erg op, de tekst is wel goed gekozen had misschien iets kleiner kunnen zijn zeker omdat daar geen effecten overheen zijn gedaan.

Afbeelding
sfeer van de signature is goed, er zijn maar weinig effecten dat is wel jammer. de stocks zijn wel weer redelijk verwerkt maar had misschien meer verschil in grote kunnen zijn voor meer diepte effect, de tekst leid af ondanks dat het lettertype wel goed gekozen is

Afbeelding
valt weinig over te zeggen, hij ziet er goed uit, had misschien iets meer met de tekst gedaan je hebt misschien het minst risico genomen van de groep door voor een simpel ontwerp te gaan maar de uitvoering is hierdoor wel weer goed.

Afbeelding
de kleuren zijn wel opvallend en dat is belangrijk, wel weer meerdere focals dat is jammer, de tekst is wel redelijk verwerkt had misschien iets meer bij 1 van de andere focals geplaatst kunnen worden dan leid hij minder op. effecten zijn wel redelijk

feedback edit ik in dus niet verwijderen !

Edit: Rik ik heb even mijn sig verwijderd. Deze dingt namelijk niet mee in de prijzen ;) :: Mittch

Edit2: je wijzigde mn hele line up daardoor rofl :P ik had het niet gezien, waardoor ik alles verkeerde had geplakt whaha
newest :
Afbeelding

Devaintart :

http://rvers3.deviantart.com/

ranked : intermediate @ nationalsigleague
retired crew @ nationalsigleague

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 06 okt 2008, 15:51

Hierbij mijn feedback. Excuses voor de misschien wat te uitgebreide feedback. :roll:
Wil dat jullie allemaal weten waar jullie aan toe zijn en wat jullie naar mijn mening kunnen veranderen.
Volgende ronden zal dit echter wat minder uitgebreid worden zodat jullie ook geen dag hoeven te wachten op de feedback. :lol:

Geldt voor allen:
Het thema komt bij allen goed naar voren!
En voordat je de feedback doorneemt, weet dan dat het opbouwend bedoeld is en zie het niet als aanval op je werk.

"Van kritiek moet je leren"

Quint – Zelda

- Aandachtspunt: Vind je linker Link goed in beeld, goede plaats en goede afsnijding. Vind echter wel dat je het iets te ‘blurry’ hebt gemaakt. Ook vind ik het zonde dat je 2e Link een veeg door zijn gezicht heeft, nu wilde je waarschijnlijk dat de aandacht op de linker Link kwam, maar had de rechter dan iets subtieler weggewerkt ;)
- Contrast: Vind dat je goed gebruik hebt gemaakt van de donkere en de lichte punten van de afbeelding. Ook is de lichte vlek waar de rechter Link in staat wel netjes gemaakt. Vind alleen de donkere tekst wat minder bij het beeld passen.

- Kleur: Vind de kleuren wel goed staan. Hij is niet te donker of te licht, alleen hebben beide Link een andere kleur groen, misschien had je deze een beetje op elkaar kunnen afstemmen.
- Techniek:
Ziet er allemaal goed verwerkt uit. Alleen jammer dan van de rechter Link, deze valt een beetje weg.

- Typografie: Vind het aan de grote kant, en misschien had je juist een lichte kleur moeten nemen in contrast met de donkere achtergrond. 

- Originaliteit/creativiteit:
Vind het wel een creatief beeld, maar niet iets heel erg origineels of eigens hebben.

Rooobiin - Assassins Creed
- Aandachtspunt: Vind de beelden goed zijn geplaatst, alleen vind ik het jammer dat het een replica lijkt van elkaar. 
Door één beeld als closeup te gebruiken en één wat verder weg te plaatsen creëer je wel diepte en dit vind ik erg goed.
- Contrast:
 Vind de lichte midden lijn en de donkere randen een mooi contrast maken. Ook de kleur van de capuchon en donkere schaduw hier onder geeft het beetje extra aan contrast.
- Kleur: 
Vind de kleur lichtblauw goed gebruikt in combinatie met het zwart en het wit.
Ook origineel is het lichtblauwe logootje op de rug van de rechter.
- Techniek: 
Alles ziet er goed uitgeknipt uit en je brushes zijn netjes verwerkt binnen het beeld.
- Typografie: Vind deze iets minder. Hij wordt namelijk erg onleesbaar doordat je hem links bijna niet meer ziet en ook omdat je naam natuurlijk niet zo snel te herkennen is als zijnde een naam ;) Zo lijkt de dubbele i nu op een ü.
Vind het een originele sig, dit door de soort sterretjes en het zelf geplaatste logootje op de rug van de rechter.

Dave - Prince of Percia
- Aandachtspunt: Je hebt een duidelijk aandachtspunt, dit omdat deze zich in het midden bevindt en je ook niet afgeleid kan worden door andere rondstaande beelden. Echter vind ik wel door de soort ‘mist’ die voor de character hangt dat hij weer iets meer uit de aandacht wordt getrokken. Misschien had je de ‘mist’ iets kunnen minderen ;)
Wat ik ook nog mis is het 2e beeld, misschien heb je er per ongeluk overheen gelezen maar er moesten 2 beelden in je sig geplaatst worden.

- Contrast: Juist ook door de mist verliest het beeld een beetje zijn diepte en contrast in kleur. Wat ik wel mooi vind zijn de donkere haren tegenover de enkele lichte vlekken op de achtergrond.
- Kleur: Je hebt al veel zwart en wit tinten gebruiken en als je dan de huidkleur ook nog terug gaat drukken is er kans dat het beeld een beetje grauwig wordt.
Misschien had je daarom de typografie wel een kleur kunnen geven.
- Techniek:
 Alles ziet er goed verwerkt uit, wat de vormen op de achtergrond zijn zie ik niet precies maar ziet er wel goed uit. Wat ik alleen wel zou hebben gedaan zijn de punten van de haren iets donkerder hebben gemaakt met bijv. de burn-tool. Zo maak je het beeld wat passender in je signature.
- Typografie: Wel een passend lettertype gebruikt, alleen wat grauwig in kleur. Ook had je de tekst misschien wat minder over het gezicht kunnen plaatsen zodat de aandacht wat meer naar de character wordt getrokken.
- Originaliteit/creativiteit: Vind de achtergrond goed bij het beeld passen en toch geeft (ondanks de enkele minpunten hieraan) de ‘mist’ de signature wel weer zijn originaliteit.

Gloomy - Alice in Wonderland

- Aandachtspunt:
Er is duidelijk te zien waar naar gekeken moet worden. Alleen vind ik het gezicht iets te overbelicht.
- Contrast: Er zit een duidelijk contrast in de signature, dit komt door het lichte gezicht en het donkere hoekje aan de linker kant, en natuurlijk het stukje verloop wat zich hiertussen bevindt.
- Kleur:
Vind dat de signature (ondanks dat je aandachtspunt geen kleur heeft) toch nog een mooie kleur overbrengt.
- Techniek:
Alles ziet er netjes verwerkt uit, de aas is mooi verwerkt en het gezicht is goed geplaatst en bewerkt. 
Mooie achtergrond en de smudge neus past er goed bij :)
- Typografie:
Vind je typografie goed, goed geplaatst, hij is niet te groot en ook trekt het lettertype niet te veel aandacht.
Goede ‘kleur’, deze sluit goed aan bij het gezicht.
- Originaliteit/creativiteit: Vind het een origineel beeld, dit omdat je beeld erg opvalt binnen je signature en ook omdat de achtergrond net iets meer heeft dan een ‘different clouds’ effect doordat je hier een aas in verwerkt.

Superdoper - Mafia

- Aandachtspunt: Duidelijk aandachtspunt, netjes het 2e beeld subtiel achter het eerste beeld geplaatst en de focus op het gezicht gebracht door de randen een grunge/bloed effect mee te geven.
Ook het toegevoegde bloed is een leuk extraatje. :)
- Contrast:
Vind dat je het contrast goed hebt verhoogd om het beeld wat contrast rijker te maken. Zo creëer je net dat beetje extra diepte dat een plat beeld als een signature nodig heeft.

- Kleur: Misschien iets te rood, maar dat past dan weer wel bij de boodschap van je beeld. Vind dat er geen ‘kleur-fouten’ zijn gemaakt in deze signature.

- Techniek:
Ziet er allemaal goed geplaatst/gerenderd uit. Let alleen wel op (links bij de hand en iets boven op je pistool) dat je iets te veel overlaat van het oorspronkelijke beeld. Beter dat je iets te veel wegsnijd dan dat je net dat randje overslaat ;)
- Typografie:
Vind je kop goed bij de boodschap passen, het straalt naar mijn mening wel een kreet uit en hij is goed geplaatst. 
Wel vind ik je eigen naam iets te veel wegvallen, natuurlijk wil je hier niet altijd alle volle aandacht op vestigen maar dit is net iets te weinig.
- Originaliteit/creativiteit: Vind het een origineel beeld, ook met de compositie en de tekst die je het geweer mee geeft.

Loek - Mario
- Aandachtspunt: Vind je twee beelden goed geplaatst, en door de één in kleur te houden en de ander te verwerken in de achtergrond houd je de aandacht toch bij één beeld. Alleen vind ik het jammer dat je naam wat aandacht wegneemt van je beeld. Hier meer over bij typografie.
- Contrast: Misschien had je het linker beeld juist scherp moeten houden, zo betrek je deze niet ik de stralen die de rest van het beeld krijgen en behoud deze zijn eigen plek binnen je signature. Ook had je je achtergrond misschien iets meer contrast kunnen meegeven d.m.v. een verloop.
- Kleur:
Vind de kleuren combo wel ok, blauw rood is natuurlijk ook typerend voor Mario dus hier ben je goed in gebleven.
- Techniek: Belden goed geplaatst, en stralen erg goed gemaakt. Vind de waas aan de rechterkant van je linker beeld alleen iets minder passend.
- Typografie:
Vind deze iets te opvallend, dit door de grote en het paddestoeltje. Hierdoor wordt het meer een op zich zelf staand beeld.
Vind de straal en de daarin vliegende ‘mario2’ origineel. Is toch het extraatje wat deze beelden konden gebruiken.

Helma - Crash Bandicoot

- Aandachtspunt: Duidelijk aandachtspunt, dit omdat deze lekker scherp gehouden is tegen een wazige achtergrond.
- Contrast: Vind dat je een goed plaatje hebt gebruikt voor de achtergrond, nu heb je een duidelijk licht/donker verschil.
- Kleur: Misschien had je Crash wel gewoon wat kleur kunnen meegeven. Crash past nu wel beter binnen het plaatje maar valt hierdoor ook weer een beetje weg.
Ik vind wel dat de omgeving en het gras voor een duidelijke samenhorigheid zorgen.
- Techniek: Ziet er allemaal goed verwerkt uit. De bladeren als detail vind ik erg leuk bedacht en de uitgeveegde achtergrond geeft de signature zijn beweging mee :)
- Typografie: Lettertype vind ik wel bij het plaatje staan. Wel vind ik de bovenste en de 2e regel wat dicht op elkaar staan (interlinie). Ook vind ik 'by' wat raar staan zo net wat groter als de 2e regel.
- Originaliteit/creativiteit: Vind het een origineel beeld, zo plaats je het aandachtspunt niet alleen in een achtergrond, maar creëer je een hele passende omgeving.

Staywithxme - Halo 3
- Aandachtspunt: Ziet er goed uit, goed geplaatst en de lichtgevende bol maakt hem compleet. Vind ook dat je de afbeelding goed verwerkt hebt binnen de achtergrond.
- Contrast: Vind dat er genoeg donkere en lichte vlekken in je afbeelding zitten. Ook zorgt de bal en de lichte tekst voor het beetje extra contrast tegen de achtergrond.
- Kleur: De gekleurde elementen vind ik mooi zoals ze zijn. Ondanks ze toch een andere kleur zijn dan je gebruikte omgeving passen ze binnen het beeld en leiden ze niet te veel af.
- Techniek: De beelden heb je goed gecombineerd. Leuk dat je ook beelden zocht om te gebruiken als achtergrond.
- Typografie: Ziet er goed uit, kan niet veel complimenteren over de letterkeus omdat deze natuurlijk al gemaakt was. Pas wel op dat de tekst niet te ver van je afbeelding af valt en houd de tekst daarom misschien ook wat meer van de kant af. Vind de plaatsing van de tekst wel goed.
- Originaliteit/creativiteit: Vind het een origineel beeld. Ook de beweging die de achtergrond en de Masterchief je beeld meegeven vind ik goed passen binnen je signature.

Kennyvw - Bioshock
- Aandachtspunt: Vind de plaatsing wel goed van de afbeeldingen, alleen omdat je juist de aandachtspunten grijs maakt en de achtergrond behoud, wordt mijn oog juist getrokken naar de diepte in de gang.
- Contrast: De achtergrond bevat genoeg contrast, maar daar in tegen de aandachtspunten niet. Deze komen vlak en grauwig over.
- Kleur: Zelfde verhaal, vind het wat aan de kleurloze kant. Nu past dit wel een beetje bij het duistere spel maar let op dat het je beeld niet benadeeld.
- Techniek: Ziet er echter wel allemaal goed verwerkt uit.
- Typografie: Ik had de typografie van subtieler gehouden. Een grunge lettertype past wel bij de sfeer alleen vind ik de diepte die je de letters geeft juist laten benadrukken dat je beeld wat plat is.
- Originaliteit/creativiteit: Vind de ruimte die je creëert d.m.v. de gang als achtergrond gebruiken origineel, zo wilt de kijker meer zien van het beeld zelf.

Brentproost - WoW
- Aandachtspunt: Vind dat er zeker een duidelijk aandachtspunt is, dit door het kleurvolle 'logo' en de glimmende ogen van de Lich King. Alleen had de verdubbeling op de achtergrond niet echt gehoeven. Bij het logo op de achtergrond staat dit wel, alleen bij de Lich King vind ik het wat afleidend.
- Contrast: Vind dat je een goed contrast creëert door de donkere persoon en de verlichting op de achtergrond.
- Kleur: Vind de vlekken op de achtergrond mooi bij het beeld staan. Misschien had alleen de linker bol bovenin wat groter gekund en wat waziger, zo wordt het meer een kleurvlak dan een aandachtspunt.
- Techniek: Vind alles netjes verwerkt. Het logo is natuurlijk goed verwerkt door een outerglow te gebruiken, maar misschien had deze wit/blauw (iets lichter) wat mooier uit de verf gekomen.
- Typografie: Je hoefde natuurlijk ook geen keuze te maken in de lettertypes omdat deze al voor je gemaakt is. Echter is je logo wel goed geplaatst, ik had hem alleen iets van de kant af gehouden.
- Originaliteit/creativiteit: Vind de kopie op de achtergrond van het logo goed staan, wel zijn natuurlijk een aantal dingen al voor je gemaakt die je alleen maar hoefde te plaatsen.

Dennis - Zonvakanties.nl (header)
- Sfeer: Vind de gebruikte sfeer goed bij het bedrijf passen. Lekker relaxen en kijken naar de ondergaande zon ;)
- Contrast: Vind de soort van silhouet-achtige contrast goed bij het beeld passen.
- Kleur: Kleur past bij een relax gevoel, alleen pas op dat een zonvakantie meestal vergeleken wordt met 'bruin bakken' op het strand en niet het romantische van de zonsondergang. ;)
- Techniek: Dat je de stoelen donker hebt gemaakt door het echt te laten lijken is een goed opgemerkt detail, maar als je kijkt naar de 'zon' stand had je de stoelen best nog een lichte oranje gloed kunnen meegeven.
- Typografie: Vind de twee lettertypes die je gebruikt hebt meer een contrast vormen dan een eenheid. Het zonnetje bij .nl is een leuk detail alleen haalt naar mijn mening net iets te veel van de letters weg.
- Originaliteit/creativiteit: Je hebt een leuke omgeving neergezet passend bij het concept. Ondanks de kritiek op het zonnetje levert het wel een eigen beeld op.

L0v0l - Afro Samurai
- Aandachtspunt: Door de felle lichtbol en wat weg gestopte afbeeldingen wordt het kiezen waar je de aandacht nou op wilt leggen. Het linker persoon vind ik wat aan de kleine kant, en je rechter gaat te veel op in je achtergrond. Hierdoor blijft eigenlijk alleen de lichtflits en de contrastrijke sliert nog over.
- Contrast: Vind dat je veel groen tinten hebt gebruikt en hierdoor mist de signature wat diepte. Wel heb je gebruik gemaakt van een lichte vlek en wat donkere zijdes die het beeld wat contrast geven.
- Kleur: Zoals ik al zei, iets te veel in 1 kleur. Hierdoor vormt de rode cirkel van het licht een kleur contrast. Dus wordt mijn oog juist naar de ring (en het licht) getrokken inplaats van de gebruikte personen.
- Techniek: De gebruikte technieken zien er goed uit. Een textuur als achtergrond geeft een afbeelding natuurlijk veel beweging maar laat de achtergrond dan wel dienen als achtergrond door deze wat minder belangrijk te maken.
- Typografie: Vind ook de typografie te veel wegvallen in het beeld. Ook valt het woord 'samurai' een beetje weg in de gebruikte achtergrond.
- Originaliteit/creativiteit: Vind de beelden wel origineel verwerkt, alleen geven geen sterke indruk van de signature.
Afbeelding

Cha0z
Erelid

Bericht door Cha0z » 06 okt 2008, 18:54

Indrukwekkend jongens.. :roll:
Nu ik dan maar..
Zal ik het kort houden? :D
Ik probeer het, maar vermeld alles wat ik nodig vind :wink:

Quint ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Omdat je met twee stocks/renders werkt is het al niet heel eenvoudig, zeker niet omdat je eigenlijk 2 focal points nodig hebt hier, het voorste mannetje & het mannetje dat daarnaar kijkt.
Dat vind ik persoonlijk leuk gevonden, maar het maakt het heel moeilijk.. :roll:
Beter had je gekozen voor 1 focal point en die goed mooi laten uitkomen,
Je kleuren zitten wel okay, de lightning daarintegen vind ik nogal speciaal.
Het gezicht van het achterste mannetje moet je ook zichtbaar maken..
De tekst vind ik nogal bagger en spijtig eigenlijk, maak 'm zeker niet zo groot bij een tag/sig!
Je kan beter een subtiele manier zoeken om je tekst te verwerking, bij deze zou je bijvoorbeeld een tekstballonnetje kunnen maken bij het achterste mannetje met daarin je tekst, als je dat goed uitvoert kan het best leuk worden.

rooobiin ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Je gebruikte en 'O-zo-veel-gebruikte' stock, op zich misschien wel eens handig omdat je kan zien wat anderen ermee gedaan hebben en zelf zoiets gelijkaardigs proberen.
Nuja,
Je hebt gewerkt met 2 focal points, net zoals bij Quint zeg ik je dat dat niet zo slim is omdat het heel moeilijk is.
Ik vind je effect met de 'bolletjes' niet zo goed gelukt omdat ze nogal overbelicht zijn en dat vind ik niet zo heel mooi.
Verder vind ik je sig ook nogal basic en is de blending niet zo goed verzorgt.
Het is niet echt een geheel als je me snapt..
Je tekst daarintegen vind ik nog wel redelijk goed verwerkt :)
Hij zit qua flow wel niet lekker maar valt niet te hard op.
Ik snap wel niet goed wat het licht blauwe 'druppeltje' doet op z'n rug dusja..

Dave ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Ik vind 'm zeker okay,
overall total is wat te wazig.
De blending zit echter wel goed voor zover ik kan zien, het is echt wat te wazig imo.. :wink:
Tekst, doe DAVE weg en laat het andere staan, blend nog ietsje beter in en dan is die goed! ^^
Verder is je sig, ik zeg het nogmaals, te wazig..

Gloomy ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Vind 'm een speciaal sfeertje uitstralen, past misschien bij de sfeer van het spel? Weet het niet.. ^^
Verder vind ik de kleuren best wel okay, anderzijds is je render overbelicht en lijkt het wel een beetje of je gewoon een brushset hebt uitgetest om de achtergrond een beetje te fixen.
Tekst en border vind ik nogal zwak, je kan beter gewoon zwarte border 1 à 2 pixels breed of gewoon geen border..
Doordat je render overbelicht is, verzwak je het effect van de focal point..
Ook is er niet echt flow, dit type van sigs is niet makkelijk om mooi te maken omdat je een groot deel bedekt met het gezicht. Kan momenteel niet op de naam komen maar ergens op het forum staat een post van mittch met een aantal mooie creatie's van dit genre..

Superdoper ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Ik vind het best goed gevonden, een aantal dingetjes die ik zou veranderen:
De plaatsing van je achtergrond mannetjes zit niet echt strak, ik zou ze rechts van de render geplaatst hebben, zodat ze echt toekijken op wat hij aan het doen is ;)
De tekst vind ik ook niet echt heel goed gedaan, outer glow op een tekst kan je beter laten in sigs, verpest het eigenlijk meestal altijd..
Verder ben je wel goed in de stijl gebleven, bloed en rood.. Zit wel goeD.
Als je de plaatsing verzorgt creëer je ineens veel meer diepte in je sig ;), nu hoor je eigenlijk je mannetje te blenden, dat is ook niet zo heel mooi gelukt.

loek ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Je effectjes komen nog te duidelijk door,
Beter had je de opacity van die motion blur lager gezet en nog wat met smudge gewerkt.. ;)
De lichtbron/krachtbron die uit z'n hand komt is wel leuk gedaan.
Het tweede mannetje is wel spijtig, je kan dat beter weglaten en nog wat meer voor effecten zorgen op je achtergrond.
Probeer ook wat meer diepte te creëren Misschien was het de bedoeling dat ze elkaar aanvielen ofzo, maar dat zie ik toch nog niet.. :D
Tekst vind ik wel leuk gedaan, maar de plaatsing zit niet goed..
Je moet een stukje vinden waar je 'm kan wegsteken, waar hij niet te hard opvalt.
Qua kleuren zit het wel goed.

helma ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Dit vind ik persoonlijke de leukste van allemaal,
De uitwerking kan net ietsje beter..
Bijvoorbeeld iets minder duidelijk de motion blur gebruiken.
Diepte zit zeker goed, komt mede door de stok maar toch.
Kleur vind ik nog wel okay, kan je ietsje mooier maken met een Brightness/Contrast.
Ik vind dat je zeker goed werk geleverd hebt doordat je goed de 3 plaatjes in elkaar verwerkt hebt, het gebruik van meerdere stocks en renders is niet gemakkelijk.
Je tekst vind ik echter helemaal niet goed eigenlijk,
beter laat je die gewoon weg of plaats je hem ergens anders, want nu staat hij te centraal en neemt hij de aandacht van je focal point weg...

Staywithxme_ ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Je hebt gezorgd voor een zekere flow, dit vind ik op zich niet zo slecht. :)
Ik vind je stock wel iets te wazig, je sig overal eignlijk wel een beetje te wazig.
Tekst vind ik wel goed, maar maak er dan enkel HALO 3 van ofzo en plaats 'm ergens anders.
Er zit niet echt diepte in je sig, en je hebt niet echt een mooi effectje op de achtergrond waar je je render in zou kunnen blenden.
Verder kan je met dat pistool dat klaar is om afgevuurd te worden nog wel iets doen qua lightning... ;)

kennyvw ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Ik vind je achtergrond heel goed gedaan, zeker als je ziet van waar je die gehaald hebt :)
Spijtig vind ik het rechtse mannetje..
't is en beetje een afkraker.. Nogal droog, niets mee gedaan..
Niet heel mooi..
Het andere mannetje daarintegen is nog wel okay, lijkt alsof die iets ziet en wegloopt en zo is het spel en dat geeft de sig weer! :)
Hij zou misschien iets centraler geplaatst kunnen worden.
Tekst vind ik te groot en te opvallend..
Moet beter geplaatst worden. ;)

brentproost ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Je uitleg over wat je gedaan hebt verlkaart eigenlijk wel een beetje m'n mening.
Ik vind 'm nogal basic, wat bedoel ik hiermee..
Het lijkt allemaal nogal opgeplakt, beetje effectjes plok klaar..
Zo moet het niet, beter zorg je dat het een beetje een geheel wordt.
Je effectjes op de render om die in te blenden vind ik niet heel top.
Wel goed dat je als tekst de originele gebruikt maar de plaatsing grootte is niet heel goed.
Beter maak je 'm kleiner en plaats je 'm niet te opvallend.. ;)
Qua kleuren zit het dan wel weer goed, de ogen en dan de achtergrond is wel okay :)

Dennis ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Eerste banner die ik tegenkom en blijkbaar de enige.. :D
Ik vind'm nogal basic, het lokt niet echt heel aan..
Ik heb ooit es ergens gelezen of gehoord dat een webdesigner een 3 à 5 seconden krijgt om z'n bezoeker vast te kluisteren aan z'n site..
Hoogstwaarschijnlijk gaat het dan ook om de banner..
Bij deze zou je mij niet echt aanspreken om het maar even gezegd te hebben.
Ik vind 'm ietwat te basic en nogal overbelicht door je lightsource.
Tekst ook niet zo heel aansprekend..
Kan je meer mee doen. :)
Je plaatje van die stoelen en parasol vind ik dan wel weer goed gedaan. ;)
Banners zijn niet eenvoudig, zeker niet als je ze strak en proffesioneel wil houden dusja...

lOvOl ;
Inzending..
Afbeelding
Feedback:
Ik vind 'm nogal druk, veel kleuren en witte lijnen erdoor..
Beter had je de lightsource anders gedaan en minder duidelijk..
Het linker plaatje had je ook beter weggelaten want ik snap niet goed wat het er doet.
Verder vind ik de achtergrond effectjes nog wel leuk en de tekst is ook nog niet zo slecht... :)

Zozo, dat hebben we dan ook weeral gehad..

BESTE LEDEN!
Beschouw alsjeblieft m'n opmerkingen/commentaren als opbouwende kritiek!
Ik wil jullie wijzen op foutjes die je maakte of verbeteringen die jullie hadden kunnen toepassen.
Het hangt een deel van m'n persoonlijke mening af, maar ook een deel van m'n kennis en ervaring die ik gedurende m'n designperiode heb opgedaan!
Hopelijk tillen jullie hier niet te zwaar aan, en zoals mittch al zei..
"Van kritiek moet je leren!"

Nu, ik moet ook een beslissing nemen, wie er doorgaat en wie afvalt..
Ik neem deze puur op wat ik mooi vind en wat niet, okay?
De 2 die ik minder vind zijn : Quint, brentproost
Dan hou ik deze 10 nog over : rooobiin, Dave, Gloomy, Superdoper, loek, helma, Staywithxme_, kennyvw, Dennis & lOvOl.

Cheers,. Cha0z!
Latest:
Afbeelding

Dave

Bericht door Dave » 06 okt 2008, 22:36

Srry dat ik ff reageeer.heb het idd van die 2 afbeeldingen niet zien staan.dank u

nu nog de walter é
photoshop , illustrator

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 07 okt 2008, 09:19

Nu post ik ook mijn uitslag,
Ondanks dat ik misschien een hardere feedback gaf dan bij een ander, hoeft dit nog niet te betekenen dat ik deze ook minder mooi vind.
De 2 die ik minder vind zijn die van : Kennyvw en brentproost

Wel allemaal goed werk in geleverd! :D
Afbeelding

r.vers.e

Bericht door r.vers.e » 07 okt 2008, 09:22

mijn 2 afvallers zijn

dave
Afbeelding

rooobin
Afbeelding

sorry :oops:
newest :
Afbeelding

Devaintart :

http://rvers3.deviantart.com/

ranked : intermediate @ nationalsigleague
retired crew @ nationalsigleague

Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Re: Ronde 1: Feedback & uitslag juryleden

Bericht door Walter » 07 okt 2008, 22:51

Ik zal het helaas vanwege tijdgebrek, en mijn mindere affiniteit met signatures even kort houden.

Even een paar algemene opmerkingen over de designs:
Dave: Ik vind jouw lettertype goed gekozen bij je onderwerp.
Dennis: Je header is aardig bedacht en redelijk uitgevoerd. Wat ik je in ieder geval mee wil geven. Zo'n soort header zal je niet zo snel op een goede website tegenkomen. Ik heb het dan even niet over de technische aspecten (wat er in ps gedaan is), maar over de uitstraling en kleuren. De stoelen en een combinatie van zon / zonsondergang is goed bedacht. Maar deze foto ziet er te triest uit. Te donker, en te saai. Voor een vakantiegerelateerde site, MOET je lichtere en vrolijkere kleuren gebruiken. Ik snap het als je een zonsondergangs plaatje wilt schetsen, maar dat is niet geschikt voor een *algemene* header. En ook niet wat binnen het verwachtingskader valt van de gemiddelde bezoekers. Je denkt dan eerder aan strand / 'dag' zon bij het boeken van een vakantie. Blauwe ocean / palmboom / gele zon. Het gaat er dan niet eens om dat jij naar zon oord gaat, maar dat je die beleving ziet, dat stimuleert een aankoop. Daarnaast verkopen lichtere kleuren beter, onthoud dit als je een website bouwt ;) Het lichtpunt van de zon is zoals eerder gezegd te fel.
Quint: vind hem te donker, en de rechter link is te onopvallend.
Rooobin: vind hem vrij simpel in elkaar gezet en wat gewoontjes, techniek is wel oke.

Walter: brentproost, quint.
chaoz: quint, brentproost
mittch: kennyvw, brentproost
rik: dave, rooobin

We hebben nog zitten twijfelen tussen quint en rooobin. Uiteindelijk zijn quint en brentproost degenen die afvallen. Leuk dat jullie ook een inzending gestuurd hebben, en probeer wat met de uitgebreide feedback te doen!

Dave

Re: Ronde 1: Feedback & uitslag juryleden

Bericht door Dave » 08 okt 2008, 12:36

ow ik ben er nog door dus :mrgreen: y
photoshop , illustrator

Gesloten