Ronde 2: Feedback & uitslag juryleden

Najaarstoernooi van Photoshop-Tutorials.nl!
Prijzenpot van 30 euro.
Gesloten
Mittch
Erelid
PSP ervaring: Beginner
Contacteer:

Ronde 2: Feedback & uitslag juryleden

Bericht door Mittch » 16 okt 2008, 21:52

Hallo allemaal,
Hopelijk is de 2e ronde bevallen en hebben jullie alle wat geleerd!

Hier zullen wij wederom als jury onze feedback en uitslag bekend maken.
Voer verdere discussies over de feedback gelieve in het discussie onderwerp:
vraag-en-discussie-topic-t456.html

De feedback zal donderdag 16 oktober en vrijdag 17 oktober worden geplaatst.
Afbeelding

shiftsix

Re: Ronde 2: Feedback & uitslag juryleden

Bericht door shiftsix » 16 okt 2008, 23:13

goed om te zien dat het niveau wel omhoog is gegaan

die van helma vind ik heel nice

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 16 okt 2008, 23:16

Hierbij mijn feedback:

Helma:
Ziet er goed origineel uit, goed alle beelden verwerkt tot 1 beeld. Slierten netjes uitgeknipt en de rest van de vegetatie goed gemixt.

Minpuntjes:
De schaduw van de vlindertjes hadden niet gehoeven, laat ze er juist uitgeknipt uitzien.
Ook de bovenkant van het 'gebouw' heeft iets te veel 'feather' om de randen. Nu waren de uitsteeksels ook best een werk, maar misschien had je hem dan juist heel strak moeten uitknippen.

Voor de rest, ziet er erg goed uit! Complimenten.

Dave:
Ook een origineel beeld, laat me afvragen welke beelden je hebt toegevoegd, dat is dus een goed teken voor je verwerking. Origineel onderwerp ook!

Minpunten:
Je typografie vind ik iets minder, typografie kan je beeld versterken maar ook zeker minder maken. Pas hier mee op.

Ook had je je brug iets anders kunnen verwerken. Zo had ik de pilaren waar de auto's onderdoor rijden helemaal weggehaald, zodat je alleen het fietspad met de zijkanten overhoud. Dit houd het in verhouding wat echter.

Lovol:
De kop netjes uitgeknipt, alleen dit is ook het enigste waar je de vaardigheden voor nodig had, dat vind ik wel jammer.

Goed dat je na hebt gedacht over het lichtinval op de kop.

Vind het niet echt origineel dat je wederom een katvlinder hebt gemaakt, je had eventueel wel weer een combinatie van 2 dieren kunnen maken, maar had dan op zn minst 2 andere beesten gebruikt.

Probeer je zelf uit te dagen, door steeds een stapje verder te gaan en wat meer technieken te gebruiken.

Kennyvw:
Net als Helma goed alle beelden gecombineerd, te veel beelden kunnen in je nadeel werken, maar bij deze valt dit wel mee.

Goed dat je hebt nagedacht over de reflectie van de adelaar, dit zijn kleine details, maar maken wel je manipulatie geloofwaardiger.

Tip: Misschien had je het 'mos' wat links over je water hangt ook kunnen verdubbelen en gebruiken als reflectie.

Gloomy:
Zier er erg netjes uit!
De sneden komen geloofwaardig over, misschien dat de druppel in het oog iets te dik is in verhouding tot de rest van het bloed. Bloed vloeit namelijk er snel dus daar hoopt het zich iets te veel op. Dit is echter wel maar een klein minpuntje hoor, was meer een vermelding.

Ook vind ik het bloed boven de grote snee iets veel opgebouwd uit laagjes, waarschijnlijk is dat het uitgeveegde bloed van de wond, dus deze had misschien als verloop kunnen worden weergegeven.

Rooobiin:
Moest lachen toen ik je inzending zag :P Dan ben je in ieder geval origineel bezig.

Over de uitwerking: Vind alles netjes geplaatst, ook goed gewerkt met schaduw vlekken. Alles is netjes scherp, behalve je uilen en je typografie. Dit steekt dan ook af van de rest.

De kikker had misschien wat schaduw kunnen gebruiken op zijn lichaam.

Loek:
Origineel onderwerp!
Vind alles alleen wat minder uitgewerkt, zo zie je nog erg veel gras om de koe heen, je had dit kunnen checken door je uitgesneden koe op een contrasterende achtergrond te plaatsen.

Leuk dat je vlekken ook gebruikt op de vleugels, maar misschien hadden deze juist wat minder doorzichtig moeten zijn.

Staywithxme_:
Erg leuk uitgewerkt!
Zitten enkele kleine minpuntjes aan, maar dan moet je erg goed zoeken. Origineel gewerkt met verschillende beelden.

Minpuntjes:
Enkele modellen zijn wat minder uitgeknipt, zo heeft de muscle-man een witte gloed, en heeft de dame in de blauwe jurk iets te veel achtergrond om haar heen.

Superdoper:
Origineel onderwerp :P
Vind de tekst leuk gecreëerd, maar had misschien iets leesbaarder gekunt. Over de melkflessen, zoals je ziet bij de Heineken flesjes, is er veel flitslicht aanwezig. Op je melkflessen totaal niet, had de melk dit meegegeven of had de bierflesjes juist wat minder fel gemaakt.

De melk rond de lippen vind ik echter iets te fel, misschien had je deze wat moeten verlagen in opacity.

....
Moeilijke keuzes moeten maken, toch telt creativiteit ook mee en niet alleen uitwerking.
De 3 die ik minder vind:
Lovol: Iets te weinig creativiteit en capaciteit vertoon.
Loek: Goed geprobeerd, alleen iets minder in uitwerking.
Superdoper: Met veel beelden gewerkt, alleen vind het als één beeld wat minder overkomen.

Natuurlijk zijn dit mijn meningen en kan er nog van alles gebeuren na de feedback van andere juryleden.

Groetjes
Afbeelding

rooobiin

Bericht door rooobiin » 17 okt 2008, 10:09

*kleine opmerking* over dat mijn uiltjes wazig waren, was juist de bedoeling, omdat het afstak van de achtergrond toen ze scherp waren:x
Afbeelding

Cha0z
Erelid

Bericht door Cha0z » 17 okt 2008, 16:47

Ik post momenteel enkel mijn afvallers..
Heb geen tijd omdat m'n voetbaltraining verplaatst is naar vandaag..
Update komt misschien vanavond nog maar dan is die beknopt, dit weekend veel werk voor school maar ik zoek wel een gaatje ;)

Afvallers voor mij zijn:
- loek
- Staywithxme_
- Superdoper

Allemaal goede inzendingen, enkel vond ik dat de anderen net iets beter werk geleverd hebben..
Cheers,. Cha0z
Latest:
Afbeelding

Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Bericht door Walter » 19 okt 2008, 00:10

Oke, mijn feedback:

Helma
Het geheel vind ik er erg mooi en goed bewerkt uitzien. Goede overlopen tussen de delen. Het is echt één gemaakte foto geworden, met over het algemeen goede technieken.Heb je die vrouw ook nog elfenoortjes gegeven? ze lijken anders dan in de grote foto. Leuk detail!
De vlinders vind ik er te opgeplakt uit zien, jammer, je had ze dan beter weg kunnen laten. (ik denk dat je ook een andere afbeelding had moet kiezen voor de vlinders)
De vleugels van de vrouw zien er ook uit alsof ze niet recht staan, maar echt als een vleugel, onder een hoek, prima. Het is aan de andere kant wel makkelijk om die vleugels zo achter de rug te stoppen ;) Het gebouw is er mooi ingezet, en de vrouw op de trap ziet er ook bijna perfect realistisch uit zoals ze er zit. Ik had haar misschien nog iets naar achter verplaatst, zodat ze meer op de tree zit. De trap loopt goed over in het water. En de twee wateren zijn ook netjes in elkaar verwerkt. Het had een lord of the rings afbeelding kunnen zijn.

Heel goed gedaan!

Dave
Het geheel is best goed bewerkt, en met meerdere details erin. Echter maak je met de brug een grote fout. Helemaal uit verhouding, en zoals Mittch aangaf, die autobaan erbij klopt niet. Die loopt in feite in de muur door, wat natuurlijk niet kan.

Lovol
De kop vind ik wat te donker belicht, en ik denk dat het beter was geweest als je de nek voor een deel had meegenomen. Je hebt helaas wel een erg simpele manipulatie, in de zin dat er maar dingen gedaan zijn, dat is jammer.

Kennyw
Het geheel vind ik matig. De adelaar heb je volgens mij bewerkt zodat die vleugels nu 'wijder/platter' zijn, dat ziet er goed uit voorzover ik kan zien (het is wat donker bij die vleugel).De spiegeling in het water is netjes. De overgang water-gras vind ik niet zo goed gedaan.
De eifeltoren erin is leuk, maar jammer dat je hem precies bij de donkere bomen plaatst, dan ben je er makkelijk vanaf om die poten in de foto te verwerken....
(handig trouwens dat je alles op een pagina hebt :))

Gloomy
De bewerking van de clown is vrij eenvoudig, maar welk leuk dat je het erbij gedaan hebt.
De wonden van de joker vind ik redelijk goed uitgevoerd. Als je goed kijkt mis je soms een beetje diepte in de snee.

Rooobin
Leuk bedacht en goed uitgevoerd. Ik moest eerst even goed kijken dat het een kikker was :P. Ik dacht eerst dat de benen van die kikker zegmaar een soort mond/lippen en dus de voorkant was van een groter exotisch achtig dier. De bek ervan. En de ogen klopten daar wel bij. Maargoed, goed gemaakt met die haal in die kikker en de huid die zo geschaafd wordt. De vlieg zit er ook heel realistisch op. Vind het alleen jammer dat je de uiltjes waziger hebt gemaakt en dat er zon wit vaag spoor vanaf hen loopt naar de rechterbovenhoek. Leuk dat die ene uil zijn hoofd zo schuin heeft.
Heel origineel.

Loek
Leuk bedacht. De schaduw klopt goed. De koe heeft een groene rand van de afbeelding waar die uitgeknipt is. Dit had je weg moeten werken. De vleugels zitten er goed aan, maar ik had graag gezien dat je er echt een soort vleugelplek bij zou maken, alsof die er echt uit gegroeid is, dit is vrij simpel zo. De vlekken kloppen niet tov de koe. De vlekken van de koe zijn donker met weinig 'uitloop'. De vlekken op de vleugels zijn daarentegen veel lichter met zon wazige uitloop

Staywithxme_:
Het uitknip werk is lastig te zien omdat het vrij klein is, maar dit had volgens mij iets beter gekunt. Idee is leuk bedacht. De vrouw met zwart tshirt rechtsboven vind ik er te veel opgeplakt zitten, net als sommige vlammen, die niet realitisch uit het gebouw komen. Vergelijk dit maar eens met een foto.

Superdoper
Hm, niet echt goed gedaan vind ik. Weinig originaliteit en afwerking is matig (wellicht tijdsgebrek?) Melkflessen hebben bijvoorbeeld te veel schaduw ivg met de rest van de foto, dat klopt niet, is echt bewerkt.

Mijn afvallers zijn:
Lovol, Staywithxme_, Superdoper

Helma en Rooobin vond ik de beste.

r.vers.e

Bericht door r.vers.e » 20 okt 2008, 10:55

mijn afvallers zijn :

lovol

loek

superdoper

voornamelijk het gebruik van niet goed passende foto's en het minder blenden van de gebruikte foto's ten opzichte van de andere heeft de doorslag gegeven in mijn keuze...

sorry voor het oponthoud heb het erg druk, veel aan mijn kop momenteel en mijn internet thuis is langzamer als stront de heuvel op ..

voor uitgebreide feedback moet je maar ff een Pb'tje sturen
newest :
Afbeelding

Devaintart :

http://rvers3.deviantart.com/

ranked : intermediate @ nationalsigleague
retired crew @ nationalsigleague

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 20 okt 2008, 11:18

Dan komen we eindelijk tot de volgende telling: (stemmen tot afvallen)

Superdoper: 4
Loek: 3
Lovol: 3
Staywithxme: 2

Aangezien er i.p.v. van 4 afvallers er deze ronde maar 3 afvallen gaat staywithme door naar de volgende ronde en vallen de overige 3 af.

Hopelijk heeft iedereen wat bijgeleerd en is deze ronde goed bevallen!

Alles zag er goed en netjes uit dus blijf zo doorgaan :D

Gr. Mittch
Afbeelding

Gesloten