Ronde 3: Feedback & uitslag juryleden

Najaarstoernooi van Photoshop-Tutorials.nl!
Prijzenpot van 30 euro.
Gesloten
Mittch
Erelid
PSP ervaring: Beginner
Contacteer:

Ronde 3: Feedback & uitslag juryleden

Bericht door Mittch » 29 okt 2008, 09:55

Hallo allemaal,
Hopelijk is de 3e ronde bevallen en hebben jullie alle wat geleerd!

Hier zullen wij wederom als jury onze feedback en uitslag bekend maken.
Voer verdere discussies over de feedback gelieve in het discussie onderwerp:
vraag-en-discussie-topic-t456.html

De feedback zal woensdag 29 oktober en donderdag 30 oktober worden geplaatst.
Afbeelding

Mittch
Erelid
Contacteer:

Re: Ronde 3: Feedback & uitslag juryleden

Bericht door Mittch » 29 okt 2008, 09:57

Hierbij mijn feedback over de ingestuurde werken:

Kennyvw:
Vind het wel een modern en trendy beeld, echter heb je dit misschien net wat te veel doorgevoerd. Zoals de boxen en earphones, deze zie de laatste tijd veel, maar gebruik deze dan subtiel in je beeld.
Wat ook gebeurd door je opvallende plaatsing en verhouding van je muziek elementen, is dat de aandacht van je model wordt afgetrokken. Terwijl je waarschijnlijk hier de aandacht op wilt vestigen.

Verder het gebruik van de sfeer elementen als de slierten en sterretjes vind ik wel goed gebruikt. De hoeken misschien iets te donker. Je typografie vind ik alleen niet zo geslaagd, iets te losstaand en de hoek erin vind ik ook niet zo heel mooi.

Helma:
Zeer mooi, goed gebruik gemaakt van verschillende foto's. Zitten weinig foutjes in je werk als we kijken naar uitsnede en verwerking.
Misschien dat je bladeren iets te groen zijn, en ook de vogel had ik weggelaten. De aandacht wordt nu van het model naar de vogel getrokken.
Ondanks dat je maan afbeeldingen de laatste tijd iets te veel ziet op het web, vind ik het wel bij dit beeld passen.

Staywithxme:
Vind het een druk beeld, maar gelukkig heeft dit niet in je nadeel gewerkt, alles heeft mooi zijn eigen positie en het beeld wordt samengevoegd door de slier-versiering.

Goed gebruik gemaakt van kleur contrast, zo springt het blauwe en groene er beter uit, en de achtergrond elementen die minder belangrijk zijn blijven ook dienen als achtergrond.

Rechtsonder afbeelding heeft een vierkante hoek links onder in, weet niet of je dit expres zou behouden hebt, ondanks dat vind ik het wel bij het beeld passen. Het deel van je typografie, het lijnpatroon en dan de strakke hoek levert een soort snowboard-stijltje op qua vormgeving.

Gloomy:
Twijfel wat ik hier over moet schrijven, vind het wel een mooi beeld, qua kleur en qua plaatsing van de elementen. Vind het alleen misschien iets te simpel.
Vaak geldt de uitspraak: 'less is more' maar bij deze werkt het niet in zijn voordeel.

Ook kon je iets meer met de uitsnede doen, zo heeft de kin nog wat donshaartjes, maar de rest is allemaal glad uitgeknipt.
Tevens heb je ook een stukje neus weg gehaald. En vind ik sommige punten iets te blurry aan de randen. Zoals voorhoofd en wang. Had hier een pennetje voor gebruikt en waar het nodig was de randen iets blur meegegeven.

De symbool elementen op de wang vind ik mooi en past bij het beeld, alleen de sterren creëren een eigen beeld. Misschien dat je dit meer had kunnen doorvoeren of juist minder laten opvallen.

Kleur gebruik vind ik zoals ik al zei goed gekozen.

Rooobiin:
Vind de sfeer in het beeld duidelijk. Veel gebruik gemaakt van het neon effect en zowel de typografie als in de beeldende elementen.

De lijn met de gebouwen lijken op armen, als dit zo bedoeld was had je deze lijn misschien kunnen verbinden met de handen om de handen wat minder zwevend te maken.

De vissen vind ik wat minder bij het beeld passen :P De stad en het petje geven wel een 'ghetto' gevoel, maar in deze wereld zie ik nooit vrolijke visjes rondzwemmen ;)

Wel origineel dat je de beelden eens zelf ging creëren dmv een tekentabletje.

Alle:
Vind al het werk leuk en origineel. Leuk dat jullie allemaal gebruik hebben gemaakt van een grote afbeelding. En geen signature of banner formaat.
Dit is vaak moeilijker omdat je dan hele vlakken moet verbinden of vullen, maar kan je echter wel duidelijk laten zien wat je wilt met je beelden.

Ondanks veel goed werk vind en twijfels tussen die van Gloomy en Rooobiin vind ik die van : Rooobiin wat minder.
Wel origineel, maar naar mijn mening iets te neon-achtig.

Groetjes Mittch
Afbeelding

skydevil

Bericht door skydevil » 31 okt 2008, 16:55

wie zijn er nu verder ??? want ik zie niks meer staan op het topic over wie er door gaat en niet :S

Cha0z
Erelid

Bericht door Cha0z » 31 okt 2008, 17:19

Hoi allemaal!
Van een freestyle ronde verwacht ik eigenlijk allemaal top werkjes, omdat je echt volledig zelf kan kiezen wat je maakt..
Nuja, dat eventjes ter zeide. De feedback!

- kennyvw:
Vind 'm ietwat chaotisch en net te basic.
Je gebruikt aspecten die met de 'titel' te maken hebben, dat is uiteraard logisch en goed..
Maar het voelt niet aan als een geheel. De blending zit ook niet zo goed vind ik zelf want gewoon met de blending mode spelen of de gum is niet echt alles ^^
Verder pattern en tekst niet echt mooi.. :/
Kleuren vallen nog wel mee, maar als je 'lichtbronnen' aanbrengt moet je zorgen dat alles qua belichting klopt op de stock/render.

- helma:
Ik ben zeker een fan van manips zoals deze, ze zijn echt wel realistisch en daar ben je goed in!
Ik heb eigenlijk niets op te merken op je werkje..
Zie geen echte foutjes, het water kon misschien net iets realistischer maar nu ben ik muggen aan het ziften.
Knap!

- Staywithxme_:
Zeer leuk gedaan, collab van foto's kan altijd mooi worden..
Hier en daar kon je voor wat leukere overgangen zorgen maar over het algemeen is dat zeker goed gelukt.
Een pluspunt vind ik de 'fotokader' rond de foto links.. Komt leuk over!
Patterns vind ik altijd wel een afknapper omdat het vaak nogal basic en saai overkomt..
De brushes erover en dan blending mode veranderen is ook nogal basic, je vormt zo geen geheel..
Je kan beter proberen van die brushes te gebruiken om je foto's te onderscheiden van elkaar of ze gewoon een leuke flow mee te geven e.d!

- Gloomy:
Wat je probeert vind ik leuk, enkel is de uitvoering veel minder.
Kleuren en achtergrond zitten zeker goed, de 'tranen' (denkik) zijn echter helemaal niet zo goed imo.
Verder niet echt veel te zeggen eigenlijk..

- rooobiin:
Vind 'm zeer leuk hoor rooobiin, en dat uit de losse pols.. :D
Outer glow op de tekst geef een leuke sfeer weer, 't is vanaaf haloween en daar trekt het me wat naartoe.. ^^
Jah, vind 'm goed!

Algemeen:
Ik had eigenlijk echt sterke stuks verwacht, van helma en rooobiin vind ik dat zeker het geval..
Van de rest iets minder.
Ik twijfelde tussen kennyvw en gloomy en heb besloten dat kennyvw niet doorgaat.

VAT HET A.U.B OP ALS OPBOUWENDE KRITIEK WAARVAN JE IETS KAN LEREN!
Latest:
Afbeelding

Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Bericht door Walter » 01 nov 2008, 00:43

was ik hier 30 minuten een feedback aan het typen, ging er iets mis met de pc. Het is niet geplaatst..

Ik ga het uitgebreide verhaal nu even niet nog een keer te typen, helaas, dus even korter:

Kennyvw
Dat je er al wat langere tijd aan gezeten hebt kan ik zien :P. ik vind de originaliteit matig. Het is een soort mix/kleine variatie van je vorige designs (ook vorige toernooi), dat vind ik jammer. Wel beter, en opzich goed de elementen bij elkaar bedacht. De uitwerking kan hier en daar nog wat oefening gebruiken denk ik. Vind bijvoorbeeld de geblende box voor haar been niet echt goed passen. Dat maakt het een ander soort afbeelding, omdat dat 'niet kan'.

Helma
Weer heel goed. Toch vind ik hem deze keer wat minder. Vind het geheel te donker.
is de maan tegenwoordig ook al in brush verkrijgbaar.... 'Vroeger' moest je een afbeelding van de maan zoeken; kleuren en contrast bewerken, en hem erin blenden :P. Beetje jammer dat ik je afbeeldingen niet kan zien 'deleted' staat er als ik de link volg. Jouw werk gezien hebbende, ga ik ervan uit dat je de vrouw er zelf in gezet hebt. Dat is heel netjes gedaan. Probeer alleen niet te smokkelen door haar acherkant / onderrug en boomstam waar ze op zit donkerder te maken.Wolf goed erbij gekozen. De boomstam loopt links over in 'water'. Deze overgang vind ik niet goed. Je kan beter. Het lijkt nu te nep; alsof er teveel gewoon met de eraser tool langs is gegaan.

Staywithme
Stuk beter dan vorige keer. Leuk bedacht, ook best goed afgewerkt. Verschillende effecten en mini afbeeldingen gebruikt, maar toch één mooie collage. Misschien had je de afbeelding van jullie rechtsvoor iets minder outerglow moeten geven, of een ander effect om het te scheiden. leuk gedaan.

Gloomy
Hm, jammer, valt tegen moet ik zeggen. Vrij simpele effecten, niet erg origineel. Vind de omgeving en een deel van haar gezicht eigenlijk net iets te donker. Die donkere paarse gloed is oke, maar haar neus vind ik er minder mooi uitzien zo. De effecten op haar wangen zijn teveel erop geplakt (geldt helemaal voor de rechterkant), niet goed in perspectief, én naar mijn mening te fel. Ogen (ook onder) en mond vind ik wel goed verder bewerkt.

Robin
Origineel bedacht, alleen jammer dat er maar een paar verschillende effecten in zitten. Toch is wat erin zit, goed uitgevoerd. Netjes om dat zo te tekenen.
Net als mittch vind ik wel dat je de handen op een of andere manier beter had kunnen laten aansluiten bij de 'armen'. En net als die huisjes misschien iets meer 3D kunnen maken.
Heb de image url opgezocht via eigenschappen en gekopierd, maar zie geen verschil hoor? Bovendien al zou er verschil in zitten, dan moet JIJ die link er even bij zetten, niet dat wij hem op hoeven te zoeken ;)

Ik zat te twijfelen tussen gloomy en kennyvw. Ik moet toch zeggen dat ik die van gloomy zo het minste vind (tijdgebrek? want volgens mij kan je beter?)

Walter
Eigenaar

Bericht door Walter » 01 nov 2008, 00:44

Weer ieder een verschillende, even wachten of Rik nog van zich laat horen...

Gloomy
Erelid

Bericht door Gloomy » 01 nov 2008, 20:00

ja was eerst met iets anders bezig maar dat duurde veelstelang. dus moest ik snel effe iets anders maken.

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 03 nov 2008, 11:51

Er was iets over het hoofd gezien door het team: Er waren 5 inzendingen en er gaan er 3 door. Nu hebben wij alle maar 1 afvaller gekozen maar wel 2 twijfel gevallen. In mijn geval betekend het dus dat mijn 2e keus ook echt mijn 2e afvaller wordt. Of dit geldt voor de andere juryleden moet hier worden geplaatst.

Dus mijn afvallers zijn: Gloomy en Rooobiin.

Gelieve snel de afvallers plaatsen, dan gaan we maar verder zonder de uitslag van Rik, want hier horen wij niets meer van..

Groetjes
Afbeelding

Walter
Eigenaar

Bericht door Walter » 03 nov 2008, 12:59

Ja inderdaad, deze ronde zouden er 2 afvallen. Voor mij blijven dat gloomy en kennyvw
Er vanuitgaande dat chaoz ook niet veranderd, is dat dus:

Mittch: Robin - Gloomy
Walter: Gloomy - Kennyvw
Chaoz - Kennyvw - Gloomy

Dit betekent dat Gloomy als 5e, en kennyvw als 4e zijn geëindigd. Leuk dat jullie meegedaan hebben, en hopelijk zijn er ook nieuwe ideeën ontstaan en heeft de feedback geholpen.

Walter
Eigenaar

Bericht door Walter » 03 nov 2008, 20:22

Bovenstaande post is definitief, Rik kunnen we niet bereiken.

r.vers.e

Bericht door r.vers.e » 04 nov 2008, 10:54

sorry mensen, mijn fout
newest :
Afbeelding

Devaintart :

http://rvers3.deviantart.com/

ranked : intermediate @ nationalsigleague
retired crew @ nationalsigleague

kennyvw

Contacteer:

Bericht door kennyvw » 04 nov 2008, 14:28

r.vers.e schreef:sorry mensen, mijn fout
puur uit nieuwsgierigheid, welke 2 had jij laten afvallen ?

grtz

kennyvw
Afbeelding

Gesloten