Finale Ronde 4: Aangeleverde beelden ** 4 nov- 15 nov **

Najaarstoernooi van Photoshop-Tutorials.nl!
Prijzenpot van 30 euro.
Gesloten
Mittch
Erelid
PSP ervaring: Beginner
Contacteer:

Finale Ronde 4: Aangeleverde beelden ** 4 nov- 15 nov **

Bericht door Mittch » 03 nov 2008, 22:45

Hallo allemaal,
Eindelijk de lang verwachte finale!

Nog maar 3 deelnemers over van een groot aantal enthousiaste deelnemers.

De opdracht deze keer is om een beeld te creëren met de door ons geleverde beelden. Het zijn allemaal stock afbeeldingen dus je kan je creatie eventueel later altijd nog plaatsen op je persoonlijke pagina of portfolio.

De map is te downloaden op: http://www.photoshop-tutorials.nl/mittc ... eelden.zip
En bevat onder andere:
- Vliegtuigen, gebergtes, texturen, een stad, een auto, een aantal modellen en nog een aantal andere beelden. Genoeg dus om uit te kiezen!

Je mag ze allemaal gebruiken of juist het minimum aantal, als het beeld maar spectaculair wordt.

Eisen:
- Minimaal 3 beelden gebruiken van de aangeboden beelden
- Mag zelf effecten en filters toevoegen, maar geen foto's of onderdelen uit andere zelf gezochte foto's.
- Een eigen textuur die dient als achtergrond mag, indien er overlegt wordt d.m.v. een privé-bericht (met de afbeelding) naar Mittch, dan wordt er beoordeeld of deze gebruikt mag worden naast de aangeboden beelden.
- Formaat ben je vrij in.
- Wees origineel!

Zoals sommige misschien al was opgevallen, jullie hebben in de finale ipv 7 dagen nu 11 dagen de tijd om iets te maken.
De ronde loopt dus van 4 november t/m 15 november 23:59u.

Plaats in dit onderwerp alleen jullie werk, dus geen commentaar a.u.b.
Voer verdere discussies over de feedback gelieve in het discussie onderwerp:
vraag-en-discussie-topic-t456.html
Afbeelding

helma

Re: Finale Ronde 4: Aangeleverde beelden ** 4 nov- 15 nov **

Bericht door helma » 15 nov 2008, 09:41

Hallo allemaal
Dit is mijn inzending voor de finale
Afbeelding

kennyvw

Contacteer:

Bericht door kennyvw » 26 nov 2008, 20:23

Hallo iedereen,
hier even mijn post :

Afbeelding

hier de link met het overzicht:

http://www.kdesign.be/contest
Afbeelding

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 08 jan 2009, 09:39

Sorry voor mijn late reactie/feedback. Ik wilde eerst even het verloop van het uitstel bekijken, en daarna had ik het simpelweg gewoon te druk.

Hierbij mijn feedback:
Helma:
Goede bewerking van alle beelden, leuk geheel en goed gewerkt met de hoeveelheid beelden.
Wat tips en opmerkingen:
- De giraffe heb je waarschijnlijk vervormd om de nek zo te krijgen, maar het lichaam van de giraffe is nu ook vervreemd. Snij hiervoor dan ook eerst de nek los van de giraffe en ga deze dan los vervormen met bijv. 'wrap'.
- De heuvels vind ik iets te groen ogen, op de foto waren ze gewoon bruin. Bruin zou misschien wat neppig ogen, maar de kleur van nu vind ik wat te fel ;)
- De meeuwen heb je een dropshadow meegegeven toch? Doe dit niet op deze manier, het lijkt nu op een 3D-kaart die je krijgt met kerst, een plat beeld met daaronder een donkere schaduwlijn. De omlijning van de meeuw heeft geen schaduw nodig, denk alleen bij eventuele schaduw op de giraffe.

Voor de rest: nogmaals gefeliciteerd, was ook wel een opdracht voor jou ;)

Kennyvw:
Ook lekker veel beelden gebruikt. Het gevaar in jou afbeelding (omdat alle beelden nogal opvallend zijn) is dan wel dat je niet meer weet waarnaar je moet kijken.
Leuk dat je verschillende formaten giraffen hebt gemaakt, wat ik dan zelf nog wel zou hebben gedaan waren de nekken wat aanpassen, of de poten. Dan worden het niet meer van de exacte duplicaten.
Had de auto misschien wat schaduw onder meegegeven, en als je tijd over had wat spetterende modder van de banden.
Voor de rest ziet het er leuk uit, alleen het patroon er over had van mij niet gehoeven ;)

Groetjes
Afbeelding

Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Bericht door Walter » 22 jan 2009, 18:00

Hm, dit bericht had ik dacht ik al een tijdje geleden geplaatst, maar nu ik hier kijk blijkt het er niet te zijn. De prijzen zijn inmiddels al verstuurd naar jullie beiden :)

Mijn eerdere reactie was ook laat, omdat ik het erg druk heb hier. Hierbij alsnog even de feedback :)
Helma
Allereerst vind ik dat je de beelden goed bij elkaar gekozen hebt. Het lijkt zo een echte foto, met het land, die dieren erop, water op de achtergrond en een vliegtuig in de verte. Dan kom ik gelijk bij het tweede punt, je hebt de foto's over het algemeen goed bewerkt dat de diepte en verhoudingen ook goed kloppen. Alleen de verhouding leeuw-giraffe is niet helemaal juist (giraffe moet iets groter), maar misschien is dat met opzet gedaan.
Je hebt de hele foto een lichte/felle tint meegegeven,en bij de leeuw zelfs nog meer zo lijkt het. Ik vind dat je dat laatste beter niet had kunnen doen. Het lijkt minder natuurlijk terwijl de rest juist wel een foto uit de natuur moet lijken. De giraffe is wel 'normaal'.
Klein detail, volgens mij moet het vliegtuigje iets meer naar rechtsboven gedraaid worden als ik kijk naar de luchtstroom. De vogeltjes zijn leuk erbij, maar als je ze naar achter had gedaan, zouden ze meer opvallen en er beter uitkomen.

Kennyvw
Zoals Mittch aangaf zijn alle beelden erg duidelijk aanwezig en dat vind ik ook iets te duidelijk. De auto zou ik iets kleiner gemaakt hebben ivm realistischere verhoudingen.
Het patroon eroverheen en de balkjes onder en boven vind ik wel wat hebben. Ik vind dat je er alleen nog wel wat meer aan had mogen doen qua aanpassingen. Dus niet 'alleen' de afbeeldingen er goed in zetten, maar ook wat extra photoshop effecten / aanpassingen maken. Bijvoorbeeld wat je met de giraffe gedaan hebt, of modder onder de auto, een spoor van het vliegtuig, iets met de voortoren (licht is wat lastig overdag, dus misschien de hele setting in de avond zetten?)

Beiden hebben jullie er weer wat leuks van gemaakt, en nogmaals gefeliciteerd :)

Gesloten