Wedstrijd idee

Hierin vind je allerlei photoshop gerelateerde activiteiten, zoals kleine wedstrijdjes, opdrachten etc. Laat ook weten wat jij graag zou willen doen / zien!
Plaats reactie
albsky

PSP ervaring: Beginner

Wedstrijd idee

Bericht door albsky » 11 mei 2009, 10:32

Ik hoop dat dit in het goede deel van het forum is, anders mag Mitch of Walter het wel verplaatsen ;)
Op zich had ik wel een leuk idee in gedachten, voor een wedstrijd. Eventueel maandelijks of zelfs wekelijks 'SVDW' of 'SVDM', sig van de week / sig van de maand.
Wekelijks of maandelijks houden we dan een wedstrijd met sigs, als iedereen die die maand mee wil doen zijn sig heeft gepost worden ze allemaal in dit forum geplaatst in een poll, of op een andere site waar ik het wel evt kan plaatsen, voor een onafhankelijker advies.
Wie het wint krijgt de eer om in zijn naam te zetten 'SVDM winnaar Mei'.

Ik hoop dat jullie dit een leuk idee vinden, zo niet, jaag me dan maar de stad uit :P
Afbeelding

Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Re: Wedstrijd idee

Bericht door Walter » 11 mei 2009, 16:11

het idee is leuk, als er meerdere zijn die er interesse in hebben (degenen die bij sigs feedback actief zijn?) kunnen we dat regelen. Een pol kan hier ook gemaakt worden btw :) als je een bericht plaatst onderaan, tweede tabblad.
Nadeel alleen van een poll is dat je ziet wie er gewonnen heeft maar niet waarom, wat was er mooi of juist minder. Dat kan er natuurlijk wel apart bij als comments (als dat gedaan wordt ;))

albsky

Bericht door albsky » 11 mei 2009, 17:05

Op zich hoeft een poll systeem niet eens, het beinvloeden daarvan is te simpel.
Het is beter om goed gefundeerde comments te maken en op basis daarvan beslissen wie eerste is ofzo? Ik hoop dat er echt meer geinteresseerden zijn =D
Afbeelding

GekkeWouter

Bericht door GekkeWouter » 11 mei 2009, 19:12

natuurlijk zou ik hier wekelijks aan meedoen, en er komt de laatste tijd steeds meer activiteit hier (heel goed), ook van nieuwe leden enzo, dus mij lijkt het leuk. ik ben dan wel voor een poll, of zonder poll, maar dan dat een bepaalde groep (bijvoorbeeld admin, mods en de winnaar van de vorige SVDW) samen bespreken wie er wint. Als we een groep doen die bepaalt wie wint, moeten we iig wel regelen dat de mensen die een inzending doen niet mee mogen bepalen wie wint. t zou kunnen dat de groep mensen die kiezen dan heel klein wordt, maar dat moet dan misschien maar....

albsky

Bericht door albsky » 11 mei 2009, 19:17

Of we kunnen het op een ander forum posten waar onafhankelijke mensen kunnen beslissen.
Of is dat ook geen goede manier om het af te handelen? Je moet aan veel aspecten denken om dit eerlijk te houden natuurlijk :D
Afbeelding

GekkeWouter

Bericht door GekkeWouter » 11 mei 2009, 19:20

ik denk niet dat andere fora dat willen. misschien wel als we dat beide kanten op doen. op vastgestelde data alle inzendingen versturen, en dan weer op afgesproken data/tijden de winnars bekend maken. maar dan nog is het misschien niet eerlijk, want ik, en waarschijnlijk veel anderen, zijn actief op meerdere photoshop fora.

Xaevo

Contacteer:

Bericht door Xaevo » 11 mei 2009, 20:12

ehh:
http://www.infekteddesigns.nl

aanmelden, inloggen, wedstrijden houden ;)
Afbeelding
Afbeelding

GekkeWouter

Bericht door GekkeWouter » 11 mei 2009, 20:54

hardstikke leuk dat je anderen op je forum wil, maar we hebben het toch echt over wedstrijden op dit forum... we gaan toch niet met zn allen naar een ander forum om maar een wedstrijd te kunnen houden. dat kan hier ook prima. anders zouden we met de rest van de photoshoppers van de hele wereld gewoon op 1 forum kunnen gaan zitten... dat kan ook, maar dat gebeurt niet.

alhoewel het wel leuk is dat je zelf een forum begint :) misschien wordt k daar ook wel lid... maar dan blijf k heen en weer gaan tussen fora, en daar heb k op het moment nog geen zin in

Edit:
paar foutjes in je forum: Nice Time, niet tie, in de rules,
en Added a new forums moet gewoon forum zijn dacht ik.
en net als je 2e lid al zei, maak het gewoon Nederlands, is een stuk makkelijker, ook al denk je, wereldwijd kun je meer leden krijgen, maar wereldwijd zijn er ook veeeeeel meer fora, ook over design.

Walter
Eigenaar
PSP ervaring: Gevorderd

Bericht door Walter » 11 mei 2009, 21:51

Op zich hoeft een poll systeem niet eens, het beinvloeden daarvan is te simpel.
Dan moet je dus meerdere accounts aanmaken, want als het goed is (zo hoort het geregeld te zijn in phpbb) kan je maar een keer per account stemmen, of als het nog beter gedaan is, per ip. Maar het is inderdaad een reden waarom we eigenlijk weinig polls gebruiken.

Wat betreft de jury etc. Ik zie niet in waarom je dat op een ander forum verder zou willen regelen? Bij de vorige toernooien hebben we een geschikte jury geselecteerd; mensen die verstand van het onderwerp hebben (ik beoordeel dus ook geen sigs (: ) , goed met photoshop om kunnen gaan en (redelijk) goed feedback kunnen geven. Daarnaast zijn het er meerdere, dus het is objectief genoeg lijkt me.

albsky

Bericht door albsky » 12 mei 2009, 13:01

Okee =)
Ik had nog een plannetje erbij. Een thema gestuurde wedstrijd, als in thema 'Sun & Moon', ik noem maar wat.
Dit moet echt van de grond komen, lijkt me echt super leuk =)
Afbeelding

skydevil

Bericht door skydevil » 12 mei 2009, 13:31

Ik schrijf me alvast in als het er komt :D Ik weet al haast zeker dat ik niet de winaar zal worden, ook niet naar een paar keer, maar ik leer wel veel er bij :D

Mittch
Erelid
Contacteer:

Bericht door Mittch » 13 mei 2009, 21:00

Leuk idee, ik heb niet alle post gelezen (geen tijd :oops: ) maar een thema kan hierop een leuke toevoeging zijn.

En Walter, IP-bounded-votes maken tegenwoordig niet meer uit ;) Iedereen weet hoe je simpel meerdere ip-adressen kunt gebruiken en die beveiliging kunt omzeilen ;)

Groetjes, ik hoor het wel
Afbeelding

maya628

Bericht door maya628 » 04 dec 2014, 06:01

Het is beter om goed gefundeerde comments te maken en op basis daarvan beslissen wie eerste is ofzo? Ik hoop dat er echt meer geinteresseerden zijn =D
Our Actual Exams and LX0-101 exam dump gre exam provide you 100% pass guarantee. You can get access to testking.me - 70-336 dumps toefl and rasmussen with multiple prep resources of rasmussen

Plaats reactie